مدیر مخابرات منطقه گلستان:

مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: همزمان با هفته ارتباطات 74 طرح مخابراتی با اعتبار 621 میلیارد ریال که از بهمن سال گذشته شروع شده تا به امروز افتتاح و بهره برداری می شود.

افتتاح و بهره برداری از 74 طرح مخابراتی/ 11هزار فقره سرقت کابل در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامعلی شهمرادی صبح امروز در نشست خبری که به مناسب هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: نصب و راه اندازی سایتهای 3G و 4G همراه اول ، اجرای فیبر نوری و فیبر رسانی به سایت های مخابراتی جهت پایداری ارتباطات در 67 نقطه ، توسعه پورت های پرسرعت در 27 نقطه استان، توسعه ADSLو FTTH که فیبر نوری را داخل منازل مشترکان می بردو طرح های افزایش باند و لینک های ارتباطی از مهم ترین طرح هایی هستند که با جدیدت چه در افتاحییه های جدید و چه در طول سال در راستای توسعه فضای مخابراتی استان به دنبال آن هستیم.

وی افزود: 2500 مشترک اینترنتی FTTH در استان مشغول به کار هستند که قصد د اریم این آمار را افزایش دهیم.

شهمرادی با بیان اینکه در 19 نقطه استان افزایش پهنای باند خواهیم داشت ، گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف مخابرات گلستان افزایش کیفیت و یزان رضایت مندی مشترکان است لذا توسعه سیستم های مخابراتی اولویت این دستگاه اجرایی برای مردم استان است تا در زمان استفاده از خدمات متفاوت بخصوص اینترنت دچار مشکل نشوند.

وی افزود: تعویض باطری های مناطقی که به دلیل قطعی برق دچار مشکل شده اند انجام شده که بر ای تعویض هر یک باطری مبلغ 250 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه گلستان اظهار کرد: امسال مخابرات استان رویکرد و نقشه راه خودش را با هدف کیفیت و رضایت مشترکان آغاز کرده است و در تمامی زمینه ها اقدامات بررسی و آسیب شناسانه برای حذف مشکلات و افزایش خدمات در دستور کار قرار گرفته است.

11 هزار فقره سرقت

وی ادامه داد: افزایش سرقت کابل های مخابراتی یکی از عمده مشکلات مخابرات گلستان است که مشترکان را نیز به چالش اساسی روبرو کرده است و به همین دلیل با ایجاد راهکارهای جدید از جمله افزایش ارتفاع کابل و سیم های مخابراتی و انتقال برخی پست های مخابراتی به داخل ساختمان ها سعی کردیم دسترسی سارقان را به این تجهیزات کمتر کنیم.

شهمرادی گفت: سال گذشته 11 هزار فقره سرقت کابل مخابراتی در استان رخ داد که هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان برای این شرکت هزینه داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شعار امسال روز ارتباطات و مخابرات "فناوری دیجیتال برای سالمندان و سالمندی سالم" عنوان شده است، تصریح کرد: بی شک یکی از اقشاری که نیاز بیشتری به استفاده از خدمات مخابراتی و ارتباطی دارند سالمندان هستند که به دلیل وضعیت جسمانی قادر نیستند در هر زمان و مکانی به خدمات خارج از منزل دسترسی داشته باشند اما توسعه فضای ارتباطی این امکان را برای این افراد مهیا می کند که با یک گوشی و یا وسیله ارتباطی به راحتی از دستگاه های خدمات رسان خدمات دریافت کنند و یا حتی در منزل مشغول به کار شوند.

مدیر مخابرات منطقه گلستان بیان کرد: برای دسترسی راحت تر و سریع تر مردم به شبکه های ارتباطی نیازمند همکاری مردم و دستگاه های اجرایی هستیم و در برخی مواقع مردم با ابراز نگرانی از نصب دکل های ارتباطی در نزدیکی منازل خود بر این باورند که ارزش ملک یا سلامت آنها دچار خدشه می شود که به صراحت اعلام میکنم که نصب دکل ها هیچ ارتعاشی نداشته و ضرری برای سلامتی آنان ندارد.

وی افزود: در بحث درون سازمانی بسیاری از فرایند های اضافی را حذف کرده ایم تا خدمات رسانی به مردم تسهیل شود.

اینترنت پرسرعت در 95درصد روستاهای گلستان

 

شهمرادی گفت: گلستان در زمینه مصرف اینترنت رتبه اول و در موبایل جزو سه استان مطرح کشور است.

مدیر مخابرات منطقه گلستان افزود: 95درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند و ارتقای هر دکل ارتباطی از 3G به 4G یک و نیم میلیارد تومان برای مخابرات هزینه دارد.

وی گفت: بیش از 580نقطه استان دارای سایت یا همان دکل مخابراتی است.

شهمرادی اظهار کرد: گرگان یکی از 10 شهر انتخاب شده شبکه همراه اول برای توسعه بالاتر و سرمایه گذاری بهتر در حوزه مخابرات و ارتباطات انتخاب شده است.

به گفته وی، 680 روستا از 1005روستای کددار استان از وای فای یا همان ADSLاستفاده می کنند.

شهمرادی افزود: توسعه FTTH، احداث50 سایت همراه اول وارتقای تکنولوژی ارتباطات در 150 نقطه استان از مهمترین برنامه های مخابرات استان در سال1401است.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه مخابرات یک شرکت خصوصی است نه دولتی ، تصریح کرد: مخابرات یک شرکت خصوصی است و از بودجه های دولتی برخوردار نیست اما 74 درصد از بودجه این شرکت صرف پرداخت هزینه به پرسنل میشود و درصدد حل مشکلات همه پرسنل هستیم و امید داریم بتوانیم بهترین شرایط را برای آنان مهیا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار