تاریکی جاده های علی آبادکتول و کمربندی آن، به چالش جدی مردم تبدیل شده و جان بسیاری را در معرض خطر داده است؛ اکنون مسئولان می گویند سرقت کابل یکی از دلایل این خاموشی است.

سارقان کابل بلای جان مردم/ افزایش حوادث در جاده های تاریک گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، خاموشی محورهای مواصلاتی یکی از عوامل ایجاد تصادفات جاده‌ای است و متأسفانه این تاریکی در کنار بی احتیاطی رانندگان تا کنون منجر به حوادث زیادی در استان شده است.

محورهای مواصلاتی شهرستان علی آباد کتول نیز از این قائده مستثنی نیست. محور علی آباد – فاضل آباد و علی آباد به مهدی آباد مدت‌هاست که به دلیل خاموشی چراغ‌ها، جزو مسیرهای پرخطر این شهرستان برای کاربران جاده‌ای است.

یک راننده علی آبادی از معضلات رانندگی در شب، در محور علی آباد به فاضل آباد سخن گفت و ادامه داد: من به دلیل شرایط کاری مجبور به عبور از این محور هستم و هر بار با نگرانی از این مسیر می‌گذرم.

رضا اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رانندگی در شب در این محور بسیار خطرناک بوده و کمترین بی احتیاطی، پیامدهای ناگواری برای راننده به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امیدوارم هرچه سریع‌تر معضل موجود در محورهای علی آباد کتول رفع شود چرا که این خاموشی تا الان منجر به حوادث ناگواری برای مردم این شهرستان شده است.

جلوگیری از سرقت با کاهش ارزش ریالی تجهیزات جاده‌ای

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان علت خاموشی محورهای مواصلاتی علی آباد کتول را سرقت کابل‌های برق عنوان کرد.

احمد شکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک سال گذشته سرقت تابلو علائم و تجهیزات روشنایی محورهای مواصلاتی استان افزایش یافته و این امر موجب سیر صعودی حوادث جاده‌ای شده است.

وی افزود: اداره کل راهداری برای کنترل این وضعیت با استقرار گشت شبانه، از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح روز بعد، در تمام محورهای استان سعی در کاهش سرقت‌ها داشت که این عمل تأثیرگذار بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر اینکه روشنایی جاده‌ها از وظایف اداره کل راهداری نیست، گفت: برای بهبود وضعیت محورهای استان و جلوگیری از سرقت علائم و ترانس‌های برق، همکاری و همراهی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی دیگری ضروری است.

شکی در خصوص رفع خاموشی محورهای علی آباد کتول تصریح کرد: تا کنون دو کیلومتر از محور علی آباد به فاضل آباد رفع خاموشی شده است که تا انتهای سال کل این محور به سیستم روشنایی تجهیز می‌شود.

وی ادامه داد: جهت روشنایی این مسیر تا کنون دو میلیارد ریال اعتبار صرف شده که همین مبلغ جهت تأمین روشنایی سه کیلومتر باقیمانده لازم است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان علی آباد کتول از راهکار جدید این اداره برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق خبر داد و گفت: در حال حاضر کابل‌های مسی به دلیل ارزش ریالی پایین‌تر جایگزین کابل‌های آلومینیومی شده و این پایین آوردن ارزش ریالی تجهیزات از تمهیدات ما برای جلوگیری از سرقت آن‌ها است.

طی یک سال گذشته سرقت تابلو علائم و تجهیزات روشنایی محورهای مواصلاتی استان افزایش یافته و این امر موجب سیر صعودی حوادث جاده‌ای شده استشکی خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان علی آباد کتول تقاضا دارم در صورت مشاهده سرقت تجهیزات ایمنی راه با مسئولان ذیربط تماس حاصل کرده و سرقت را گزارش دهند چرا که این سرقت‌ها منجر به حوادث جبران ناپذیری می‌شود.

بهسازی محورهای علی آباد کتول

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول نیز در خصوص رفع موانع موجود در محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: طی مکالمات انجام شده با وزیر راه و شهرسازی معضلات موجود در حوزه راه شهرستان رفع خواهد شد.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی قول مساعدت و تخصیص بودجه‌ای به شهرستان در جهت بهسازی محورهای علی آباد داده است.

وی از فوریت اجرای طرح‌های بهسازی به دلیل افزایش حوادث جاده‌ای سخن گفت و افزود: در روزهای آینده قرارداد پیمانکار سابق راهداری و بهسازی محورهای شهرستان به پایان رسیده و به جهت تسریع در روند کار، با پیمانکار جدید قراردادی بسته خواهد شد.

نماینده مردم علی آباد کتول در انتها خاطرنشان کرد: پس تزریق بودجه در سال ۱۴۰۱ عملیات بهسازی این محورها آغاز می‌شود.

تصادف جاده‌ای یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایران است که همچنین وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استان گلستان نیز به دلیل محورهای مواصلاتی و عبوری فراوان، جز استان‌های پرتردد بوده که در این راستا حوادث جاده‌های بیشماری در آن رخ می‌دهد.

بر اساس گفته‌های سرهنگ مهاجر بسطامی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان میزان تصادفات جاده‌ای از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

با وجود کاهش میزان کلی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته، این آمار در سه شهرستان گرگان، مینودشت و علی آباد افزایش داشته است. با این اوصاف ضروری است که مسئولان ذیربط هرچه سریع‌تر نسبت به رفع موانع موجود در محورهای مواصلاتی اقدام کرده و با مسببین این امر برخورد جدی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار