سرپرست اداره کل استاندارد گلستان:

سرپرست اداره کل استاندارد گلستان از شناسایی و توقیف ۵۹۵ بسته ادویه جات با نشان جعلی استاندارد در سطح بازار‌های گلستان خبر داد.

شناسایی و توقیف ادویه جات با علامت استاندارد جعلی در گلستان

به گزارش گلستان 24، سید مهدی حسینی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده از بازار استان، کارشناسان اداره کل استاندارد موفق به شناسایی ۵۹۵ بسته محصولات آماده شده شامل ۱۲ نوع مختلف از ادویه جات مانند زنجبیل، فلفل و زردچوبه و ۵ هزار و ۳۹۲ لیبل دارای علامت استاندارد جعلی شدند.

او افزود : بازرسان اداره کل استاندارد با ردیابی عرضه ادویه جات دارای علامت استاندارد جعل شده محل بسته بندی این ادویه جات را هم شناسایی کردند.

دبیر شورای استاندارد استان با بیان اینکه به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، جعل نشان استاندارد جرم محسوب می‌شود ادامه داد: بسیاری از ادویه جات اگرچه مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند، ولی در صورتی که تولید کنندگان آن‌ها قصد استفاده از علامت استاندارد بر روی محصولات خود را دارند باید نسبت به استاندارد سازی فرایند بسته بندی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از اداره کل استاندارد اقدام کنند.

حسینی از مردم خواست: در صورت مشاهده تخلف در بازار، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه با ارسال یک پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع یابند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار