رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران گرگان:

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان گرگان گفت: پس از تصویب و رسانه ای شدن افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در آن سازمان و اجرائی نشدن آن تا پایان اردیبهشت امسال، صبر بازنشستگان لبریز شده است.

صبر بازنشستگان لبریز شده است/ افزایش حقوق ها انجام نشد و بازنشستگان معترض اند

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، سهراب مهاجر صبح امروز در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به اینکه منابع مالی افزایش حقوق بازتشستگان تامین اجتماعی مشخص شده است و وعده پرداختی ها مداوم رسانه ای شده است ، و مسیولین این سازمان به رغم داشتن اختیارات قانونی برای افزایش حقوق همچنان وعده این افزایش را می‌دهند.

وی افزود: همسان سازی قانونی است که باید اجرا شود و مدیر عامل وقت سازمان تامین اجتماعی می توانست لااقل مابه التفاوت سال گذشته را به حساب این افراد تا زمان واریز افزایش ها به حساب آنان واریز کند.

مهاجر گفت: در حال حاضر دوماه از وعده وزیر کار و دولتمردان برای افزایش واریزی ها گذشته اما بازنشستگان تا پایان اردیبهشت ماه نیز همان حقوق قبلی خود را دریافت کردند و این انتظار روح و روان بازنشستگان را بیش از حد آزرده کرده است

وی ادامه داد: این وضعیت در حالی قشر ضعیف از جامعه را دچار سردرگمی کرده است ، که تورم ، تحریم و حالا حذف ارز ترجیحی نفس آنان را به تنگ آورده به گونه ای توان تامین درمان بیماریهای خود را ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان گرگان اظهار کرد: تامین اجتماعی کشور به رغم داشتن اختیارات قانونی برای اجرای این افزایش حقوق اما مدام اجرائی نشدن آن را به گردن دولت می اندازد و این در حالی است که این خلف وعده موجب قرار دادن قشر بازنشستگان در مقابل دولت خواهد شد که با شعار توجه به اقشار کم در امد به ضعیف مستضعفین به میدان آمده است.

مهاجر بیان کرد: این سازمان متناسب‌سازی 25درصدی حقوق سال گذشته این اقشار و را اجرائی نکرد و به انان به بدهکار و چنانچه امسال افزایش 57درصدی منظور شود این سازمان موظف است بدهی سال گذشته خود را به بازنشستگان نیز پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مدیریت این سازمان برای اجرائی کردن طرح افزایش حقوق مدام در حال فرار است، گفت: 70درصد بازنشستگان این سازمان حداقل بگیر هستند ، 15درصد متوسط بگیر و فقط 15درصد حداکثر بگیر هستند.

مهاجر ادامه داد: گویی درست هایی در کار است تا جامعه کارگری را مقابل دولت قرار دهد چرا که حتی وعده اعطاب وام های 4درصدی با مبلغ 7 میلیون تومان که از چند ماه قبل از سال 1401 توسط وزیر کار وعده داده شد هنوز به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

وی افزود: رایزنی های زیادی با نمایندگان استان برای اجرای سریع تر این واریز ها انجام شده و آنها نیز با جدیت در مجلس پیگیر این مساله هستند .

به گفته مهاجر مساله زمانی برای بازنشستگان این صندوق سخت تر می شود که تا کنون دولتها از ذخیره این صندوق میلیاردها تومان وام گرفته پرداخت نکرده اند و امروز که بازنشستگان نیازمند افزایس حقوق خود هستند با اما و اگر های زیادی روبرو شده ند.

وی افزود: دستگاه های اجرائی حتی به تعهدات خود در رابطه با بیمه های فرانشیزی که برای هنرمندا، خبرنگاران، رانندگان و دیگر اقشار، دارند ، پایند نبوده و هنوز مبلغ بدهی خود را به این سازمان واریز نکرده اند.

مهاجر گفت: بهتر است دولتمردان متوجه این موضع باشند که چنانچه طبق وعده وزیر کار و سازمان تامین اجتماعی این افزایش حقوق ها در خردادماه هم اجرائی نشود ف بی شک احتمال دارد شاهد اعتراض سراسری بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار