دبیر اجرائی خانه کارگر گلستان:

دبیر اجرائی خانه کارگر استان گلستان گفت: به رغم تصویب افزایش دستمزدها اما حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت مواد اولیه موجب بروز مشکلات مالی برای تولید کنندگان شده و ممکن است موجب تعدیل نیروی کار شود.

افزایش دستمزدها کمکی به کارگران نکرد/ افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند مصوبه دولت نیست

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علامرضا طالبا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تولید کننده و کارفرمایانی که با افزایش دستمزدها موافقت کردند هیچگاه فکر نمی کردند که دولت به ناگهان ارز ترجیحی را بردارد چرا این مساله موجب افزایش هزینه برای آنان در بخش تولید می شود.

وی افزود: وضعیت فعلی شرایط را به شدت برای قشر کارگر سخت کرده است و ممکن است با توجه به افزایش قیمت کالاها شاهد تعدیل نیروهای کارگری در بخش های مختلفی باشیم که دولت و وزیر کار باید برنامه جدی برای حمایت از تولید کننده و ممانعت از تعدیل نیروها داشته باشند.

دبیر اجرائی خانه کارگر گلستان در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت کارگران بازنشسته و مستمری بگیران این سازمان بهتر از کارگران نیست، اظهار کرد: حقوقی که در حال حاضر برای این اقشار پرداخت می شود قدرت خرید آنان را به شدت کاهش داده  و این در حالی است که این افراد با هزینه های درمان و عائله مندی نیز روبرو هستند.

وی افزود: به رغم اینکه دولت دو ماه است که وعده واریز افزایش حقوق ها را به بازنشسته ها داده اما به دلیل بدعهدی و پرداخت نشدن و در کنار آن حذف ناگهانی ارز ترجیحی به شدت سفره آنان را خالی کرده است .

طالبا گفت: هر روز شاهد حضور بسیاری از  بازنشسته ها و مستمری بگیرانی هستیم که به کانون و یا خانه کارگر مراجعه وشکایت از پرداخت نشدن افزایش حقوق دارند.

وی بیان کرد: شرایط به حدی برای آنها سخت شده است که قارد به درمان بیماری های خود نیستند و بسیاری از آنان ممکن است جان خود را از دست بدهند.

طالبا با اشاه به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیازمند تصویب دولت نیست، اظهار کرد: دولت فقط هر ساله در جریان این مصوبه قرار می گیرد و مقوله عجیبی است که وقتی این سازمان از بودجه خودش تغذیه می شود و متکی به دولت نیست، باید منتظر تصویب دولت باشد.

وی افزود: دولت باید به مطالبه بازنشستگان این صندوق پاسخگو باشند چرا که همه آنها می دانند تصویب این افزایش با دولت نیست و باری روی دوش دولت ندارد.

طالبا افزود: در یکسال گذشته بازنشستگان و مستمری بگیران این صندوق اعتراضات زیادی برای افزایش حقوق به حق خود داشتند که به رغم وعده های داده شده، بی نتیجه مانده است و حالا نیز چنانچه دولت تا 30 خردادماه که زمان برای اجرایی شدن یا نشدن گذاشته شده موافقت نکند بی شک همه بازنشستگان سراسر کشور نسبت به این بی مهری معترض خواهند شد.

وی افزود: امید داریم در شرایط اقتصادی فعلی دولت و  نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق بازنشستگان هر چه سریع تر مصوبه را در این ماه اجرائی کنند تا این اقشار بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای ادامه زندگی خود داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار