رضایی، نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: افزایش قیمت گندم و یارانه‌ای که دولت به این بخش اختصاص می‌دهد، احتمال تخلف در این حوزه افزایش می‌یابد.

افزایش قیمت گندم تخلف حوزه آرد و نان را محتمل می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی‌الرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که افزایش قیمت گندم احتمال تخلف را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف باید برای هر کارخانه آرد یک ناظر گمارده شود تا تا ورود و خروج ماشین‌های حمل آرد را بررسی کند.

وی با بیان این نکته که در استان ۳۰ کارخانه آرد داریم که ۲۸ واحد آن فعال هستند، افزود: به دلیل افزایش قیمت گندم و یارانه‌ای که دولت به این بخش اختصاص می‌دهد، احتمال تخلف در این حوزه افزایش می‌یابد.

رضایی اضافه کرد: از آنجایی که اداره غله استان در اسفندماه موجودی گندم یا آرد کارخانه‌ها را بررسی می‌کند پس به راحتی می‌توان نظارت بر موجودی این محصول از سال گذشته و میزان آرد وارد شده به کارخانه‌ها را داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله بعد باید بر حوزه حمل نظارت کامل انجام شود؛ در چنین شرایطی نیاز است تا در روستاها فرمانده بسیج یا دهیار میزان آرد ورودی به نانوایی‌ها را به صورت روزانه بررسی کنند.

او معتقد است: در شهرهای استان هم می‌توان از ظرفیت کارکنان غله، صمت، جهاد و بسیج برای نظارت بر نانوایی‌های شهرستان‌ها استفاده کرد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: در کنار نظارت بر کارخانه‌های آرد و نانوایی‌ها نیاز است تا دادگستری و تعزیرات استان یک شعبه خاص برای بررسی به تخلفات این حوزه ببینند تا در صورت بروز هرگونه تخلف، برخورد جدی و قانونی با متخلفین شود.

به گفته وی، در حال حاضر بسیاری از نانوایی‌ها بدون اطلاع به اتحادیه یا فرمانداری به راحتی روزهای کاری را تعطیل می‌کنند. اتفاقی که تخلف به شمار می‌رود و هیچ دستگاهی به آن رسیدگی نمی‌کند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد برای بررسی مشکلات و تخلفات این حوزه باید یک تیم تخصصی تشکیل شود تا از این دوران سه ماهه عبور کنیم.

رضا افزود: پس از نظارت بر نانوایی‌ها باید این نکته مدنظر قرار گرفته شود که هیچ نان پخته شده در سوپر مارکت و مراکز فروش عرضه نشود و در صورت مشاهده این تخلف، باید دادستانی دستور تعطیلی آن واحد صنفی را بدهد.

وی در خاتمه یادآور شد: نان‌هایی که با قیمت دولتی عرضه می‌شود در سوپرمارکت‌ها با مبلغی بیش از آنچه برای ناتوانی‌ها تعریف شده، به فروش می‌رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار