مدیرکل گمرکات گلستان:

صادرات انواع کالاهای غیرنفتی از مبادی گمرکی گلستان تا پایان اردیبهشت ماه امسال روندی صعودی دارد و به گفته مدیرکل گمرکات استان، ارزش دلاری کالاهای صادراتی گلستان با ۷۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۳۷ میلیون و ۴۰ هزار و ۹۳ دلار رسید.

امسال ۳۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان صادر شد

به گزارش گلستان 24، سیدابراهیم حسینی اظهار کرد: از اول فروردین تا پایان اردیبهشت امسال حدود ۶۴ هزار و ۴۶۰ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۰ هزار و ۹۳ دلار از گلستان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۳۱ درصد کاهش یافت اما به لحاظ ارزش دلاری ۷۱ درصد بیشتر شد.

وی افزود: "پلی استایرن، پنیر، یُد، انواع لوله و پروفیل، خرما، شیر خشک صنعتی، تخته فشرده از خرده ریز چوب، خامه عسل و سیمان" به ترتیب از عمده‌ کالاهای صادراتی گلستان طی ۲ ماه گذشته بوده که به ۲۶ کشور از جمله ترکمنستان، عراق، بلغارستان، رومانی، قزاقستان، افغانستان، لهستان، امارات و پاکستان صادر شده است.

حسینی با اشاره به حجم واردات گمرکات گلستان طی ۲ ماه گذشته اضافه کرد: در این مدت حدود هزار و ۸۴۱ تن انواع کالا به ارزش ۲ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۴۶ دلار از طریق گمرک اینچه برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۱۳ درصد بیشتر و به لحاظ ارزش دلاری ۴۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گفته وی فوتس اویل، دیزل ژنراتور، انواع پارچه جین و متقال، ترت بوتیل و لنتر پنبه از عمده کالاهای وارداتی به گلستان طی فروردین و اردیبهشت امسال بود که به ترتیب از ۹ کشور ترکمنستان، چین، ترکیه، هند، قزاقستان، امارات، ایتالیا، آلمان و تاجیکستان وارد کشور شد.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین حجم کالای ترانزیت خارجی از گمرکات استان طی ۲ ماه ابتدایی امسال را حدود ۲ هزار و ۵۶۲ تن به ارزش ۲۸۷ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ترانزیت این مقدار کالا به لحاظ وزنی ۱۰ درصد کاهش یافت اما به لحاظ ارزش ریالی ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

حسینی، درآمد وصولی گمرکات گلستان در مدت اشاره شده را افزون بر ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد که ۲۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار