مدیرکل گمرکات گلستان:

مدیرکل گمرکات استان گلستان از افزایش ۶۸درصدی ارزش صادرات از گمرک اینچه برون خبر داد.


افزایش ۶۸درصدی ارزش صادرات از گمرک اینچه برون

به گزارش گلستان 24، سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: امسال تا کنون ۳۲۸هزار تُن کالا به ارزش یکصد و ۴۹میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادرات داشتیم که به لحاظ وزنی ۹۲درصد و از نظر ارزشی ۶۸درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

حسینی ادامه داد: پلی استایلین، لبنات و یُد، صدرنشین کالا‌های صادراتی از این گمرک به مقاصد ترکمنستان، قزاقستان و عراق بوده است.

وی افزود: در این مدت ۱۵هزار تُن کالا نیز که عمدتاً ماشین آلات خط تولید و پارچه جین بوده است درمجموع به ارزش ۴۶میلیون دلار از مبداء ترکیه، ترکمنستان و چین وارد گمرک اینچه برون شد.

حسینی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان دی، درآمد‌های وصولی گمرکات استان گلستان در مقایسه با پارسال، ۳۰۰درصد افزایش یافت.

سید محمد دهنوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز گفت: گمرک اینچه برون نه فقط برای استان گلستان و منطقه ما بلکه برای تعاملات با منطقه آسیای میانه و اتصال شمال به جنوب خیلی مهم است.

دهنوی با بیان اینکه برنامه ریزی ویژه‌ای برای این بخش داریم، افزود: سهم ما در حوزه صادرات به کشور‌های همجوار، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و از آن سمت به چین باید افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار