مدیر عامل شرکت ملی شیر ایران، پگاه:

مدیر عامل شرکت ملی شیر ایران، پگاه از صادرات ۳۰ درصدی محصولات لبنی خود خبر داد.

صادرات ۳۰ درصدی محصولات لبنیاتی شیر پگاه

به گزارش گلستان 24، علی اصغر محمد پور در بازدید از کارخانه شیر پگاه گرگان با اعلام این خبر اظهار کرد: روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن شیر در کشور دریافت می‌کنیم که ۳۰ درصد آن در به خارج صادر می‌شود و بقیه در قالب شیر، دوغ، پنیر و خامه توزیع می‌شود.

ویدرباره تاکید راهبر معظم انقلاب بر استفاده از فن آوری‌های نوین در تولید گفت: در صنعت شیر برخی افزودنی‌های مجاز از خارج وارد می‌شد که شرکت ما توانست بومی سازی کرده و از ر خروج ارز جلوگیری کند همچنین با تولید کاغذ مخصوص بسته بندی که تا کنون از خارج وارد می‌شد تولید آن داخلی سازی شده و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.

محمد پور حضور تولیدات این شرکت در بازار‌های کشور‌های منطقه را خوب ارزیابی کرد و افزود: ۸۰ درصد واردات کشور افغانستان از ایران است و در کشور عراق وضعیت خوبی داریم و یک سوم محصولات ما به کشور روسیه و کشور‌های حوزه سی آی اس صادر می‌شود و با توجه به تصویب حذف عوارض صادراتی از دوهفته قبل امیدواریم با ابلاغ آن گرهی از مسیر صادرات باز شود.

وی با اشاره به اجرای مردمی سازی توزیع یارانه‌ها و تاثیر آن بر مصرف داخلی و صادرات شیر گفت: اجرای این قانون کار درستی بود که دولت‌های قبل باید آن را اجرا می‌کردند که هم زمان با اجرای این طرح قیمت جهانی شیر هم بالا رفت و با توجه به سرانه کم مصرف شیر در ایران که یک چهارم سرانه مصرف دنیا است امید واریم دولت محترم با حمایت‌های لازم از افت مصرف شیر جلوگیری کند و در حوزه صادرات اگر دولت حذف عوارض صادراتی را ابلاغ کند و مشوق‌های صادراتی در نظر بگیرد پیش بینی میکنیم در کوتاه مدت افتی داشته باشیم، اما پس از یک ماه دوباره بازار‌های صادراتی خود را پس بگیریم.

محمد پور با تبریک روز جهانی شیر پیش نهاد کرد ۱۸ آبان روز ثبت شرکت سهامی شیر ایران در تقویم به عنوان روز ملی شیر در ایران نامگذاری شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار