سرپرست اداره‌کل غله استان:

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری تاکنون ۳۳۰ هزار تُن گندم این استان برداشت و به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شده است.

۳۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان گلستان خرید تضمینی شد

به گزارش گلستان 24، محمدرضا افشار اظهار کرد: اوج برداشت گندم از کشتزارهای استان به ویژه اراضی دشت از یک هفته قبل آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد و مراکز خرید تضمینی پیش بینی شده در استان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: امسال ۹۰ مرکز خرید تضمینی در استان تدارک دیده شد که تا چند روز قبل بیش از ۶۰ مرکز آن دایر و گندم تولیدی کشاورزان استان را به نرخ خرید تضمینی سال زراعی جاری دریافت می کنند.

وی در حوزه پرداخت بهای گندم به کشاورزان استان، تصریح کرد: پرداخت بهای گندم توسط سازمان مرکزی انجام می شود و آمار واریز بهای این محصول به حساب بانکی کشاورزان استان هم در پایان هفته جاری به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

امسال برداشت گندم در گلستان از ابتدای خرداد در اراضی دشت منطقه آغاز شد و این روند تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان تاکید کرد : کشاورزان هنگام تحویل محموله های گندم به مراکز خرید تضمینی باید ضمن همراه داشتن مدارک هویتی، ثبت اطلاعات در سامانه پهنه جهادکشاورزی و به روز رسانی حساب بانکی نزد بانک کشاورزی به عنوان عامل پرداخت بهای محصول، اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آندسته از گندمکارانی که کشت قراردادی منعقد کردند در صورت تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی دولتی، به ازای هر کیلوگرم اد ۴۰۰ ریال کرایه حمل دریافت خواهند کرد.

به گفته وی برآورد می شود در سال زراعی جاری حدود ۶۵۰ هزار تُن گندم از سوی کشاورزان استان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار