رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان:

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت:۱۱ نمونه طلا با عیار کمتر ۱۸ در طرح نظارت استاندارد بر مراکز عرضه مصنوعات طلا در استان شناسایی شد.

شناسایی ۱۱ نمونه طلا با عیار کمتر از ۱۸ در استان

به گزارش گلستان 24، مهدیس مسیبی اظهار کرد: در طرح نظارت بر عرضه و توزیع مصنوعات طلا ۳۲ نمونه مصنوع طلا دارای کد شناسایی از واحد‌های صنفی شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن گرفته و برای تعیین عیار و بررسی میزان مطابقت با استاندارد ملی، به آزمایشگاه عیارسنجی ارسال شد.

وی گفت: از میان این نمونه‌ها، ۲۱ نمونه مطابق با استاندارد ملی و ۱۱ نمونه، مغایر با استاندارد ملی بود.

مسیبی گفت: از بین نمونه‌های مغایر، ۴ نمونه دارای نقص جزئی، ۶ مورد دارای نقص عمده و یک مورد دارای نقص بحرانی بود که نتیجه آزمون‌ها به همراه اخطار قانونی به کارگاه‌های سازنده داخل استان و نیز اداره‌های کل استاندارد آن دسته از کارگاه‌هایی که خارج از استان بودند، ارسال شد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد افزود: با توجه به اینکه طلا به عنوان یک کالای استراتژیک رابطه مستقیم با اقتصاد جامعه دارد، نظارت بر عیار و استاندارد آن به طور ویژه در دستور کار استاندارد قرار دارد.

وی افزود: پارسال ۵۱ مورد بازرسی و ۳۹ مورد نمونه برداری از کارگاه‌های طلاسازی استان انجام شد که از این بین ۳۷ درصد مصنوعات مطابق با استانداردو ۶۳ درصد مغایر با استاندارد ملی طلا بود.

مسیبی گفت: شهروندان هنگام خرید طلا به کد ساخت روی آن دقت کنند و با قرار دادن حرف لاتین G که حرف اول کلمه gold به معنی طلاست در کنار کد ساخت حک شده روی طلا و ارسال آن به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، شخصا از اصالت و اعتبار نشان استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار