فرماندار ویژه گنبدکاووس:

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به نامگذاری امسال به "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: حمایت تسهیلاتی بانک‌ها که از مهمترین محورهای اقتصاد جامعه هستند از طرح‌های تولیدی، دانش بنیان و اشتغال آفرین به ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال کمک زیادی می‌کند.

حمایت تسهیلاتی بانک‌ها از مهمترین محورهای اقتصاد جامعه است

به گزارش گلستان 24، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها در این شهرستان اظهار کرد: گلستان در بسیاری از شاخص‌های حوزه اقتصادی رتبه‌های پایینی نسبت به سایر استان‌ها دارد و در این بین نقش بانک‌ها برای ارتقای این شاخص‌ها و از بین بردن فقر پنهان حاکم در این استان شمالی و شهرستان‌های آن بالاخص گنبدکاووس، پررنگ‌تر است.

وی اضافه کرد: حمایت تسهیلاتی بانک‌ها از سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی، دانش بنیان و اشتغال آفرین کمک زیادی به رونق تولید، ایجاد درآمد و اشتغال و در نهایت توسعه شاخص‌های اقتصادی گلستان و گنبدکاووس می‌کند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: متاسفانه برخی سخت گیری‌ها و مانع تراشی‌های بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی و تبصره‌ای در سال‌های گذشته رغبت سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در گلستان و این شهرستان کاهش داده است.

وی گفت: گنبدکاووس بویژه مناطق روستایی آن ظرفیت‌های بالایی برای راه اندازی واحدهای تولیدی، کشاورزی و گردشگری دارد که باید مورد توجه بیشتر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و علاقمندان به سرمایه گذاری قرار گیرد.

دهرویه افزود: اگرچه رعایت دستورالعمل‌ها و قواعد بانکی برای پرداخت تسهیلات ضروری است اما بانک‌ها نباید بیش از حد سختگیری نمایند در حالی که در دیگر استان‌ها چنین سختگیری‌هایی نیست و شرایط پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران فراهم‌تر است.

وی پیشنهاد تشکیل شورای راهبری بانک‌ها در گنبدکاووس با حضور برخی دستگاه‌های اجرایی را داد و اضافه کرد: خروجی عملکرد بانک ها و دستگاه‌های اجرایی باید خدمت بهتر و بیشتر به مردم باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه گفت: بانک‌ها در تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات تکلیفی، مسکن، ازدواج، اشتغالزایی و قرض الحسنه به مردم بالاخص اقشار آسیب پذیر باید بیشتر تلاش کنند.

محمدرضا میرنیا افزود: تسهیل در دریافت تضامین بانکی بالاخص در پرداخت وام ازدواج، مسکن و قرض الحسنه و حذف ضامن کارمند، رعایت ساعت کاری و تسریع در تعمیر به موقع خودپردازها از مهمترین مطالبات مردم از بانک‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این جلسه برخی روسای شعب بانکی گنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که درخواست از وام گیرندگان برای پرداخت به موقع اقساط بانکی، محدود بودن منابع بانکی، کمبود نیروی انسانی، قطع سامانه‌های بانکی مربوط به سایر ادارات و نهادها، ضرورت انجام استعلام بانکی توسط اداراتی که خودشان سامانه دارند و پرهیز از ارجاع آن به بانک‌ها برای مسدود سازی حساب‌ها یا افتتاح آن و آمار و تنوع بالای تسهیلات تکلیفی (ازدواج، مسکن، فرزندآوری) از مهمترین آن بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار