مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: گلستان ظرفیت و پتانسیل ویژه ای در تجارت الکترونیک دارد که با توجه به شعار سال اقتصاد دانش بنیان نیاز به مانع زدایی و ارائه تسهیلات ویژه برای رشد و توسعه این ظرفیت ها در استان است.

گلستان ظرفیت و پتانسیل ویژه ای در تجارت الکترونیک دارد

به گزارش گلستان فردا، محمد احمدی اظهار کرد: انجمن کارفرمایان شرکت های فناوری اطلاعات برای فراهم کردن زیرساخت ها و بالابردن کیفیت کسب و کارها در این اداره کل راه اندازی شده است.

وی افزود: با فراهم شدن توسعه، زمینه تجارت الکترونیک در گلستان بیشترین رشد تعداد مرسوله پستی را استان داشته که در اشتغالزایی به نوعی پیشتاز است.

وی با اشاره به توسعه کسب و کارهای نوین در استان یادآور شد: کسب و کارهای نوین به مرور فعالیت های سنتی از جمله نمایشگاه های اتومبیل و املاک را کنار زده و چنانچه امروز خود را تطبیق ندهیم به شکست منجر خواهیم بود و به یقین حکمرانی هوشمند بازار کار به هوشمندانه عمل کردن و تصمیمات درست گرفتن منجر می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: در حادثه هایی از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی اولین مبحث در مدیریت، ارتباطات در زمان طلایی است.

احمدی به عنوان مثال به منطقه آزاد اینچه برون این استان اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی منطقه آزاد اینچه برون از طرح های قابل پیگیری بوده که نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از مدیران نهادها هنوز تحول دیجیتال را درک نکردند و به یقین چشم انداز مناسب هوشمندسازی در حوزه های مختلفی از جمله کشاورزی، شیلات و صنعت نیازمند زیرساخت های مناسب است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: اکنون از ۹۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان شمالی ۹۰۰ روستا به شبکه اینترنت متصل هستند که به لحاظ رتبه در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

 احمدی افزود: اتصال روستاهای استان گلستان به اینترنت از ۷۰ درصد به ۹۵ درصد در زمان حاضر رسید که از میانگین ۸۰ درصدی کشور بالاتر است.

وی اظهارداشت: از جمله مهمترین دغدغه های مربوط اتصال اینترنت پرسرعت و کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان است که باید منابع و زیر ساخت های آن فراهم شود چرا که در عصر تحول دیجیتال بهره وری، توسعه و تحول در افزایش ۱۰۰ درصدی برای خدمات نوین و مطلوب‌تر ضروری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان تصریح کرد: نکته مهم این که با تلاقی IT با حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، گردشگری و رسانه بهره وری و توسعه ایجاد می شود که باید به آن توجه اساسی کرد.

احمدی افزود: در دولت سیزدهم با هدف گذاری و برنامه ریزی اینترنت بر بستر فیبرنوری با وجود همه محدودیت ها، بودجه ارتباطات ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است که در توسعه بخش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار