مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان:

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: با توسعه پوشش ارتباطی در حدود 95 درصد روستاهای استان، توانسته ایم بخش اعظمی از زیرساخت ضروری در استان را برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایجاد کنیم .

 95 درصد روستاهای استان دارای پوشش ارتباطی هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد احمدی امروز در دیدار با دادستان مرکز استان اظهار کرد: توسعه ارتباطات، زیربنای توسعه کمی وکیفی در حوزه های مختلف است و نقش موثری در توسعه سایر بخش ها دارد.

وی سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی را از مصادیق مهم در قطع ارتباطات در سراسر استان عنوان کرد و افزود: امروزه دسترسی به شبکه ارتباطی به عنوان یک نیاز در جامعه مطرح است و در صورت قطع این دسترسی موجبات اختلال و هرج و مرج ایجاد می شود.

احمدی گفت:با توسعه پوشش ارتباطی در حدود 95 درصد روستاهای استان، توانسته ایم بخش اعظمی از زیرساخت ضروری در استان را برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایجاد کنیم و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری بنا داریم تمامی روستاهای استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

وی تصریح کرد: از مهمترین آثار توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان، توسعه تجارت الکترونیک است که امروز روستاییان ما توانسته اند بخش اعظمی از تولیدات بومی و محلی خود از قبیل خوراکی، بافتنی و حتی تجهیزات کشاورزی و باغداری خود را به کل کشور عرضه و درآمد کسب کنند.

احمدی افزود: سرقت های خرد از تجهیزات ارتباطی ومخابراتی، مشکلات حقوقی پیش روی راه اندازی سایت های مخابراتی و شبکه تأمین برق در استان موجب قطعی گسترده و نارضایتی مردمی می شود که مطمئنا با ورود مستقیم دادستانی و تعاملات فی مابین می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

در ادامه این نشست محمود اسپانلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه تولیدات بومی و دانش بنیان گفت: گلستان از نظر وجود منابع طبیعی، نیروی انسانی متخصص و تولیدات بومی و محلی استانی برخوردار است که فرصت مناسبی برای رشد و توسعه استان به حساب می آید.

وی افزود: اکثر قریب به اتفاق دستگاههای اجرایی رابطه نزدیکی با دستگاه قضا در استان دارند و الحمدلله همکاران قضایی پشتیبان همیشگی برای رفع موانع توسعه استان بوده اند و تلاش می کنیم در کنار حوزه ارتباطات زمینه رشد و توسعه استان و بخصوص پیشرفت شرکت های دانش بنیان را رقم بزنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار