فرماندار گرگان گفت: دستگاه‌های متولی موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان هرگونه تخلف و دست اندازی به عرصه‌های ملی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه را به مراجع قضایی گزارش کنند و هیچ کوتاهی و کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

شناسایی و برخورد قاطع با ساخت‌وسازهای غیرمجاز/کوتاهی دستگاه‌ها در گزارش تخلفات قابل پذیرش نیست

به گزارش گلستان 24، عیسی پایین‌محلی در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان گرگان با تاکید بر فعال‌تر شدن پلیس انفال اظهارکرد: پلیس انفال از سال ۹۹ شکل گرفته و از دی ماه سال گذشته نیز ایست و بازرسی پلیس در جاده ناهارخوران مستقر شده که به گواه آمار دستگاه‌های اجرایی و قضایی با این اقدامات ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز به شدت کاهش یافته است.

فرماندار گرگان گفت: مجوزی از سوی دهیاری روستای زیارت برای حمل محدود مصالح برای ساخت و سازهایی که در داخل بافت روستا انجام می‌شود، داده شد اما مشاهده شده که این مصالح برای ساخت و سازها در خارج از بافت روستا استفاده شده که باید با این گونه تخلفات هم برخورد کرد.

وی با بیان اینکه سامانه مانیتورینگ منابع طبیعی یک ظرفیت در امر پیشگیری و اقدام فوری در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است، ادامه داد: با توجه به اینکه محیط زیست دستگاه متولی در برخورد با ساخت و سازها و دست‌اندازی به عرصه‌های ملی در روستای زیارت است، می‌تواند با هماهنگی منابع طبیعی از سیستم مانیتورینگ برای پایش منطقه استفاده کند.

فرماندار گرگان تاکید کرد: دستگاه‌های متولی موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان هرگونه تخلف و دست اندازی به عرصه‌های ملی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه را به مراجع قضایی گزارش کنند و هیچ کوتاهی و کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم که جرمی اتفاق بیفتد برای همین به امر پیشگیری باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم که اصل آن نظارت است‌. مدیران دستگاه‌های متولی باید به صورت مستمر گشت‌های نظارتی خود را در مناطق در معرض خطر از جمله زیارت داشته باشند.

پایین‌محلی گفت: با توجه به اینکه جلوی ساخت و سازها در زیارت گرفته شده این پدیده را در برخی دیگر از روستاهای بالادست شاهد هستیم که لازم است آسیب شناسی جدی در این باره انجام شود در غیر این صورت ما با زیارت‌های دیگر مواجه خواهیم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار