معاون وزیر اقتصاد:

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بخشی دیگر از اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، مشخص شدند املاک و دارایی‌های دولت است و افرادی که این املاک و دارایی‌ها را معرفی کنند، پس از بررسی و احراز هویت از سوی کمیته فنی، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند که تاکنون هفت مورد را مشخص کردیم.

50میلیون تومان پاداش برای گزارش املاک و دارایی‌های مغفول مانده دولتی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ذبیح‌الله سلمانی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و فعلی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در گرگان اظهار کرد:

بخشی دیگر از اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، مشخص شدند املاک و دارایی‌های دولت است که خود دولت از آن بی‌خبر بوده و دیگران در حال استفاده از آن هستند که برای مشخص شدن این املاک و دارایی‌ها، سامانه سوت‌زنی را راه‌اندازی کردیم و افرادی که این املاک و دارایی‌ها را معرفی کنند، پس از بررسی و احراز هویت از سوی کمیته فنی، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند که تاکنون هفت مورد را مشخص کردیم.

وی بیان کرد: یارانه نان و آرد در گذشته به جیب کشورهای همسایه و مباحث رانت و قاچاق ریخته می‌شد که حذف این نوع یارانه، کار قاچاقچیان را بسیار سخت شد.

وی یادآور شد: البته طرح حذف یارانه بنزین را در کیش هم به اجرا گذاشتیم، که تاحدودی هم موفق بودیم، اما اکنون اولویت حذف یارانه نان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ما ارز ۲۴۰ هزار ریالی را می‌گرفتیم و به وارد کنندگان به قیمت ۴۲ هزار ریال می‌دادیم، اما آنان کار دیگری با این ارز می‌کردند.

سلمانی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان کادر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر، کارهای بزرگی همچون حذف یارانه را شروع کرد که در سند تحول دولت سیزدهم، ۱۲۵ وظیفه اصلی برعهده این وزارتخانه نهاده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این سند، ۱۷۳ وظیفه به عنوان دستگاه همکار برعهده این وزارتخانه گذاشته شده و این کارها و وظایف جدا از کارها و برنامه‌های راهبری خود وزارتخانه است که در هشت محور از سخنان رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و شخص وزیر مشخص و تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های راهبردی وزارتخانه، ۴۵۱ اقدام را به استان‌ها ابلاغ کردیم و اکنون به دنبال احصا و برش استانی این اقدامات و برنامه‌ها هستیم که طی ۲ هفته آینده آن هم ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اصلاح نظام بانکی و نظام مالیاتی، مردمی سازی یارانه و پرداخت عادلانه یارانه‌ها و مسائل دیگر، از نکات مهم و اساسی در این برنامه‌های ابلاغی است.

سلمانی افزود: حضور همه دستگاه‌ها در درگاه ملی مجوزها از دیگر اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی است که برخی از دستگاه‌ها به علت معطل کردن در صدور مجوزها و داشتن امضاهای طلایی، از عضویت در این درگاه خودداری می‌کردند که رییس جمهور با حضور در وزارتخانه بر عضویت همه دستگاه‌ها در این درگاه تاکید کردند.

وی اظهارداشت: ما معتقدیم که یک مجوز باید در مدت چند ساعت صادر شود و امضاهای طلایی که راهی برای گرفتن رانت بود، حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مالیاتی براساس همین برنامه‌ها، تعداد و مقدار فرارهای مالیاتی بسیار زیاد بود که امروز شاهد برقراری عدالت در پرداخت مالیات‌ها هستیم.

سلمانی یادآور شد: در راستای مولدسازی مبلغ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این وزارتخانه در نظر گرفته شد.

وی در ادامه به تغییر و تحول مدیریتی در مجموعه کلان و استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره و تصریح کرد: مدیران جدید و تازه نفسی که مشغول کار می‌شوند، باید بر عهدی که از ابتدا می‌بندند، پایبند و معقتد باشند.

وی افزود: آنان که با نیت انجام وظیفه و خدمت به مردم وارد میدان می‌شوند، در واقع مسوولیت‌پذیر هستند، اما آنان که رانتی عمل می‌کنند، از این جابجایی‌ها نگران و ناراحت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنین معتقدیم که تغییر و تحولات باید از درون مجموعه وزارتخانه باشد، تا نیروهای وزاتخانه رشد کنند و در واقع استعدادیابی یک برنامه راهبردی اساسی در وزارتخانه است تا بتوانیم برای وزارتخانه نیروسازی کنیم.

سلمانی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و حقوق ناچیز همکاران در اقصی نقاط کشور، نگاه ویژه‌ای به معیشت همکاران خود داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار