معاون پیشگیری قاچاق کالا و ارز کشور :

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: تا پیش از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، حجم زیادی از کالا‌های اساسی کشورمان به سبب پایین بودن قیمت آن با محصول مشابه در کشور‌های همسایه، قاچاق و خارج و در واقع، یارانه‌ای که برای مردم ما بود، به سود سودجویان تمام می‌شد.

قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها بخشی از کالاهای اساسی قاچاق می شد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالله هندیانی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی  و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: مردمی سازی یارانه ها، اتفاق خوبی بود و آنچه در کوتاه مدت مشهود است، کاهش چشمگیر خروجی کالا‌های اساسی از کشور است و در درازمدت حتماً در سرمایه گذاری، تجارت، تولید و اشتغال موثر خواهد بود.

وی افزود: با هماهنگی وزارت صمت، در ۵حوزه کالایی که عمده قاچاق محسوب می‌شود، شامل لوازم یدکی، دخانیات، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و لوازم خانگی، طرح شناسه دار کردن در حال اجرا است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، راه اندازی سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انبارها، جامع تجارت و گارانتی را اقدامی در جهت تسهیل تجارت قانونی اعلام کرد.

هندیانی با بیان اینکه رویکرد ستاد مرکزی، اقدامات پیشگیرانه و زیرساختی و مبارزه با قاچاق سازمان یافته است، اضافه کرد: برای کنترل ورودی ها، ساماندهی جامع ملوانی و کول بَری و معیشت مرزنشینان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره تلفن۱۲۴ با ستاد مرکزی در ارتباط باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار