مدیر سیستم های مخابراتی منطقه گلستان:

مدیر سیستم های مخابراتی منطقه گلستان گفت: برای توسعه شبکه های مخابراتی استان نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

سرمایه گذاری گام نخست توسعه مخابراتی در استان است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهندس قدس مفیدی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی مخابرات که صبح امروز برای خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه بخواهیم با تکنولوژی روز برای تسهیل ارتباطات مردم در حوزه مخابرات در هر زمان، هر مکان و هر سرویسی را اریه دهیم باید به سمت استفاده از سرمایه گذاران در این حوزه حرکت کنیم.

وی افزوذ: بیش از600کافوی نوری در استان وجود دارد که هزینه ای 600 میلیون تومانی برای تعویض و یا ارتقا دارد.

قدس مفیدی گفت: ترافیک های بین استانی برای مخابرات بسیار پرهزینه است و با اینکه از بودجه دولتی استفاده نمیکنیم اما سعی کرده ایم بهترین خدمات را به مردم استان ارایه دهیم.

وی ادامه داد: چالش های مالی مخابرات همواره یکی از دغدغه های این شرکت است اما هیچگاه از ارایه خدمات به مشترکان و توسعه شبکه های مخابراتی کوتاهی نکرده است.

مدیر سیستم های مخابراتی منطقه گلستان گفت: در حال حاضر سوییچ های ip یکی از پیشرفته ترین سویچ ها در حوزه تلفن های ثابت است که در این زمینه گلستان جزو 10 استان برتر کشور در زمینه استفاده از این سویچ ها استفاده میکنیم که شرکت های دانش بنیان در تولید آن تقش بسزایی دارند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در ایجاد بسترهای نوین برای توسعه شبکه های مخابراتی دارند و با توجه به شعار سال توجه به دانش این شرکت ها ارتباط مستقیمی با ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه یافتگی خاصه در حوزه مخابراتی دارد.

قدس مفیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه سرقت کابل های مخابراتی یکی از مهمترین مشکلات مخابرات گلستان است لذا به دنبال این هستیم که سرویس های مخابرات تلفن ثابت را به سمت منزل مشترکان ببریم تا بتوانیم از سرقت ها جلوگیری کنیم که اجرای این فرایند به تازگی شروع شده اما نیازمند همکاری مردم نیز هست.

وی بیان کرد: استان گلستان با دارابودن 14 شهرستان و یکهزار و 52روستا، تعداد 356 مرکز تلفن ثابت وجود دارد که از این تعداد48 مرکز شهری و 308 مرکز روستایی هستند.

قدس مفیدی تصریح کرد: تعداد تلفن منصوبه در استان بیش از 769 هزارپورت، تعداد تلفن مشغول به کار بیش از 590 هزار پورت و تعداد تلفن مشغول به کار شهری بیش از 412 هزار پورت است.
گفتنی است این کارگاه یک روزه در راستای آشنایی هر چه بیشتر رسانه های استان با بخش های مختلف مخابرات استان و تجهیزات مخابراتی برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار