معاون دامپزشکی:

معاون سلامت دامپزشکی گلستان اعلام کرد که تاکنون گزارشی از شیوع بیماری تب کریمه - کنگو در استان نداشتیم.


گزارشی ازشیوع تب کریمه – کنگو در گلستان نداشتیم

به گزارش گلستان 24، محسن عبدالوند  اظهار کرد: معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان گفت:اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی استان به صورت مستمر در حال انجام است.

وی افزود: سم پاشی دام و جایگاه دام، تشدید نظارت بر مراکز عرضه فراورده خام دامی و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و آگاهی رسانی به شهروندان از طریق توزیع پمفلت‌های آموزشی، پیام‌های بهداشتی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی از جمله راهکار‌های دامپزشکی گلستان برای جلوگیری از شیوع این بیماری در گلستان است.

وی افزود: نظارت‌های بهداشتی در مبادی ورودی استان و پست‌های قرنطینه برای جلوگیری از ورود دام‌های بدون مجوز نیز افزایش یافته است.

وی گفت: نظارت‌های بهداشتی در میادین دام استان مثل کنترل دام‌های دارای شناسنامه، سمپاشی میادین دام و خودرو‌های حمل دام زنده مکرر انجام می‌شود.

عبدالوند هم چنین با اشاره به نزدیکی عید قربان گفت: دامپزشکی گلستان برای ایجاد اطمینان هم استانی‌ها در تهیه دام سالم برای قربانی، از صبح روز عید، گروه‌های دامپزشکی را  در مراکز عرضه و کشتار دام مستقر می‌کند.

عبدالوند هم چنین به گلستانی‌ها توصیه کرد؛ برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، و با توجه به هماهنگی انجام شده، برای ذبح رایگان دام خود به کشتارگاه‌های دام استان مراجعه کنند.

تب کریمه - کنگو یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که از طریق گزش کنه، تماس مستقیم با خون یا لاشه حیوان آلوده به انسان سالم منتقل می‌شود.

در استان گلستان ۳۶۰ هزار راس دام سنگین و حدود ۲میلیون راس دام سبک وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار