مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با پرداختی امروز، تا کنون هفت هزار و ششصد و شصت و دو میلیارد تومان پول گندم خریداری شده از کشاورزان استان واریز شده است.


واریز ۷۶۶۲میلیارد تومان پول گندم خریداری شده از کشاورزان گلستانی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمدرضا افشار با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز ۷۵۸میلیارد تومانِ دیگر از پول گندمکاران واریز شد.

وی ادامه داد: تا کنون، اسناد خریدی که تا ۱۱تیر به بانک عامل ارسال شده بود، تسویه شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تاکید کرد: پرداخت بقیه پول کشاورزان در حال پیگیری است.

افشار با بیان اینکه پارسال مجموع خرید، حدود ۵۰۰هزار تُن بود، اضافه کرد: امسال تا کنون گندمکاران گلستانی بیش از ۶۹۲ هزار تُن محصول تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل داده اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال خرید محصول گندمکاران گلستانی از ۲۷اردیبهشت در ۹۰مرکز با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰هزار تُن آغاز شده است و گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۱هزار و ۵۰۰تومان خریداری می‌شود.

محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: هنوز حدود ۱۰درصد از گندم‌های استان برداشت نشده است.

عباسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۳۷۵هزار هکتار گندمزار‌های گلستان نزدیک به ۹۰۰هزار تن محصول تولید شود که ۱۵درصد بیشتر از پارسال است.

وی، بارش‌ها و نهاده‌های مناسب و به موقع، عمل به مشاوره کارشناسان و کشت قراردادی را از جمله علل افزایش تولید امسال می‌دانند.

گلستان، پس از خوزستان و فارس، رتبه سوم تولید و رتبه نخست کیفیت این محصول راهبردی را در کشور دارا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار