مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجتمع اقتصادی کمیته امداد :

مدیرعامل و عضو هیات مدیره هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: مددجویان کمیته امداد از واردات سالانه بیش از ۳۵ هزار تن پیله ابریشم و هزار تن نخ ابریشم که منجر به خروج ارز از کشور می شود، جلوگیری و به صادرات این صنعت کمک می کنند.

کمیته امداد در ارزآوری با صنعت نوغانداری نقش ویژه ای دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مجتبی نوروزی روز جمعه در آیین بهره برداری از شهرک اقتصاد مقاومتی زنجیره صنعت نوغانداری اظهار کرد: تولیدات کرم ابریشم و نوغانداری از اوایل انقلاب در وزارت جهاد کشاورزی فعال بود ولی در ۱۵ سال گذشته متاسفانه به حاشیه رفت که به یقین ارز بر است.

وی افزود: توسعه صنعت و بازرگانی  به اشتغالزایی به معنای واقعی کلمه در جامعه مددجویی کمک خواهد کرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای این مهم صفر تا صد صنعت نوغانداری را از زمان کشت تا تولید فرش انجام می دهد.

نوروزی بیان کرد:  این نوع  فعالیت ها  به  یقین از واردات پیله و نخی جلوگیری کرده و منجر به صادرات خواهد شد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: اقداماتی که کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان با صنعت نوغانداری  با توجه به‌ اقتصاد مقاومتی انجام داده از ارزبری جلوگیری  می کند.

نوروزی افزود: شهرک اقتصاد مقاومتی در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن  ۳ و دو دهم هکتار،  فاز دوم ۱۵ و ۷ دهم هکتار  و فاز اکنون  ۳۰ هزار هکتار  زیر کشت بوده که امروز افتتاح شد.

وی اظهار داشت: گلستان یکی از استان های پیشرو در زنجیره صنعت نوغان داری است که امیدواریم  سایر استان ها شبیه این جنس کارها را در راستای اقتصاد مقاومتی مددجویان در برنامه های خود داشته باشند.

 وی بیان کرد: تاکنون به جامعه مددجویی به شکل نیازمندان به کمک می نگریستند ولی اکنون این قشر کشور را کمک  و راه را مشخص می کنند تا نخ، ابریشم و پیله را دیگر وارد نکنیم.

نوروزی گفت: هلدینگ دامپروری و کشاورزی امداد در زمینه فروش انواع محصولات کشاورزی و دامپروری با قیمت مناسب فعال است و از مددجویان کمیته امداد در این راستا کمک می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار