رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان:

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال 399 هزار و 570 کیلو گرم چوب بالغ بر 12 میلیارد ریال کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13درصد افزایش ریالی دارد.

بیش از 12 میلیارد ریال قاچاق چوب در گلستان /نظارت ها در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی کم است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سرهنگ عباسعلی پهلوان نسب ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: قاچاق چوب یکی از عمده ترین قاچاق هایی است که در استان انجام می شود و به رغم پیگیری و مراقبت ها اما همچنان شاهد وارد کردن و یا خارج کردن چوب به صورت غیر قانونی در استان هستیم.

وی افزود: گاهی مواقع اعلام دیر هنگام رای این پرونده ها موجب می شود تا افراد متهمی که با قید وثیقه آزاد هستند همچنان به کار خود ادامه دهند و این مساله ضربه جبران ناپذیری به استان می زند.

پهلوان نسب گفت: نمونه یکی از پرونده ها پرونده موریانه های جنگل در کردکوی است که این گروه توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد و دستگیر شدند اما همچنان این پرونده منتظر اعلام رای است.

وی افزود: وقتی زمان رسیدگی و صدور رای زیاد می شود قطعا متهمان این حوزه که تا زمان اعلام رای به صورت وثیقه ای آزاد هستند مجدد اقدام به قاچاق چوب می کنند.

وی اضافه گرد: دلالان نقش بسیار زیادی در افزایش قاچاق چوب در استان دارند و باید همه دستگاه های اجرائی مرتبط با موضوع چوب این موضوع را با دقت بیشتری رصد کنند و از سوی دیگر نصب دوربین های هوشمند یکی دیگر از راهکارهایی است که دست افراد سودجود را در بحث قاچاق چوب می بندد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان خردادماه امسال ، در اجرای طرح 4 مرحله ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجموعا در استان 483 میلیارد ریال قاچاق صورت گرفته است که در مقایسه با سال گذشته 143 درصد افزایش کشفیات به ارزش ریالی  داشته ایم.

وی افزود: مهم ترین کالای مکشوفه سوخت، موادغذایی خارجی، چوب آلات جنگلی ، برنج و لوارم بهداشتی و آرایشی است.

پهلوان نسب اظهار کرد: 369 فقره پرونده در سه ماهه امسال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 106 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در همین راستا 433 نفر دستگیر شدندو 7 درصد افزایش دستگیری ها بوده و 220 دستگاه خودرو توقیف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40درصد افزایش داشته است.

پهلوانی نسب ادامه داد: در حوزه فراورده های نفتی در سه ماهه ابتدایی امسال یک میلیون و 147 هزار و 610 لیتر بنزین کشفیات داشتیم ارزش رالی آن 235 میلیارد ریال بود مه 317 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ریالی داشته است.

وی افزود: در حوزه کالاهای سلامت محور از جمله لوازم بهداشتی و آرایشی که حوزه بسیار مهمی است و با سلامت مردم در ارتباط است، که در همین رابطه چهار هزار و 200 قلم انواع محصولات بهداشتی و مواد خام اولیه و دستگاه های بسته بندی آن در گرگان به مبلغ 10 میلیارد ریال کشف شده و 2 نفر نیز در همین رابطه بازداشت شدند.

پهلوان نسب گفت: نظارت ها در خوزه لوازم آرایشی و بهداشتی کم است و می طلبد مسئولان امر نظارت های بیشتر در این حوزه با توجه به وجود کالاهای قاچاق و غیر استاندارد در آن داشته باشند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اظهار کرد: در حوزه احتکار نیز در این سه ماهه بیش از 933 میلیارد ریال کالای احتکاری کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 152درصد رشد ریالی داشته است.

وی گفت:روغن، برنج ، قند وشکر ، گندم و جو از عمده ترین کالاهای احتکاری هستند.

پهلوان نسب بیان کرد: کشف یک فقره احتکار 25 تن شکر در گنبد به ارزش 7 میلیارد ریال ، 325 تن گندم و 50 تن جو در کردکوی به ارزش  43 میلیارد ریال و 100 تن شکر و 33 تن روغن به ارزش 21میلیارد ریال در رگگان از مهم ترین کشفیات  پلیس امنیت اقتصادی بوده است.

وی گفت: از زمان حذف ارز ترجیحی و بهینه سازی یارانه ها 793 میلیارد و 429 میلیون ریال در 3 طرح کالای احتکاری کشف و ضبط شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار