معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امروز با معضلات زیادی از جمله ریزگرد و آلودگی آب و خشکسالی رو به رو هستیم و ریشه همه مشکلات می رسیم به نقطه‌ای که سال‌ها به منابع طبیعی کم توجه‌ای کردیم.

امروز با معضلات زیادی از جمله ریزگرد و آلودگی آب و خشکسالی  رو به رو هستیم

به گزارش گلستان 24، تقی شعبانیان صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار کرد: در کشور  ما نیز این بی توجهی اتفاق افتاد و آنگونه که لایق منابع طبیعی بود توجه نداشتیم و سال‌ها نتوانستیم آن چیزی که از منابع طبیعی بهره بردیم به طبیعت برگردانیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم بخشی از بدهکاری‌های خود را به منابع طبیعی و محیط زیست جبران کنیم، امروز منابع طبیعی به تنهایی از سوی یک سازمان نمی‌توان صیانت کرد و منابع طبیعی به شرطی حفظ می‌شود که تمام بخش‌ها پای کار بیایند و این هنر شما خواهد بود که بتوانیم در این بخش تعاملی در سطح استان ایجاد کنیم.

وی ابراز داشت: بخش قضایی، بسیج، نیروی انتظامی، صدا و سیما و آموزش و پرورش و غیره باید پای کار بیاوریم و مردم باید در کنار این سازمان‌ها و دستگاه‌ها به ما کمک کنند.

معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: امروز مردم عادی جامعه ما نسبت به منابع طبیعی مطالبه‌گر هستند و دغدغه دارند و باید این مهم را به فال نیک بگیریم.

شعبانیان افزود: منابع طبیعی استان گلستان منحصر به فرد است و بخشی از آن مربوط به جنگل‌های هیرکانی است و در استان بیشه‌زار و مرتع و غیره داریم ولی اگر دیر اقدام کنیم بیابان‌های استان توسعه پیدا می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار