استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت : بر اساس مصوبه شورای تامین استان و در یک برنامه زمانبندی ، آب بندان های غیرمجاز بستر رودخانه های استان تخریب می شود.

آب بندان های غیر مجاز در بستر رودخانه ها تخریب می شود

به گزارش گلستان 24، علی‌محمد زنگانه امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد : در حال حاضر ۶۰ آب بندان غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه وجود دارد که این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: این ۶۰ آب بندان نزدیک به ۶ میلیون مترمکعب آب را در‌خود جای می‌دهد که در زمان سیلاب این میزان آب به دبی سیلاب افزایش می‌دهد ؛ علاوه بر اینکه موجب کم آبی کشاورزان پایین دست می شود.

وی افزود : این مسائل به حقوق اساسی مردم برمی گردد و از سوی دیگر ۸۰ آب بندان غیرمجاز نیز خارج از حریم رودخانه ساخته شده که باید برای آن فکری شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه متاسفانه این افراد با جریمه‌ای که پرداخت می‌کنند، حقی‌ را برای تداوم تخلف برای خود قائل هستند که به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، تصریح کرد: این روند به هیچ عنوان عادلانه نیست و‌ باید بساط آب بندان‌های غیرمجاز در استان جمع شود.

زنگانه با اشاره به اهمیت لایروبی رودخانه های استان، اظهار کرد: با پیگیری های فراوان و دستور اکید رییس جمهور، یک گام اساسی در این راستا برداشته و مبلغ 25 میلیارد تومان ویژه لایروبی حوضه اترک ابلاغ شد که باید با سرعت جذب شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت تامین رادار هواشناسی در استان گلستان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است.

وی گفت : دستگاه‌ها تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند اعتبارات تخصیص یافته مربوط به مصوبه سفر رییس جمهور به گلستان را جذب کنند.

زنگانه ادامه داد : با توجه به هشدار وضعیت نارنجی هواشناسی برای هفته آینده ، از همه دستگاه‌ها و فرمانداران انتظار داریم مانند هفته گذشته آمادگی خود را حفظ کنند.

استاندار گلستان همچنین بر تسریع در روند عملیات اجرایی احیای خلیج گرگان تأکید کرد و گفت : باید همه اقدامات علاج بخشی شامل دریافت حق آبه خلیج از رودخانه قره سو در گلستان و نکارود در مازندران ، لایروبی و پمپاژ اب از دریا با همکاری تنگاتنگ آب منطقه ای، محیط زیست و بنادر و دریانوردی گلستان و مازندران با سرعت انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار