مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه یک دستگاه لایروبی «کاتر ساکشن» اکنون در منطقه وجود دارد، از پیگیری و ورود دو دستگاه لایروب تا دو هفته آینده خبر داد.

پیگیری و ورود دو دستگاه لایروب تا دو هفته آینده

به گزارش خبرنگار گلستان 24، الهیار اسعدی روز دوشنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی در استانداری گلستان در آستانه هفته دولت اظهار کرد:ایجاد دایک‌های سه در خلیج گرگان و چهار در سواحل بندرترکمن واقع در جنوب کانال «آشوراده» قرار دارد که مجوز اجرای عملیات آن دریافت شده و بدون وقفه تداوم می‌یابد.

وی افزود: برای لایروبی کانال «آشوراده» ایجاد چهار دایک (محل دپو گل و لای) پیش‌بینی شده که دو ایجاد دایک در نواحی شمالی کانال رو به اتمام است.

اسعدی در خصوص زمان اجرای لایروبی پیش‌بینی شده برای کانال «آشوراده» تا پایان مرداد سال آینده است، گفت: اجرای این طرح با هدف تبادل آب خزر و خلیج گرگان بوده و به عنوان مسکن و جلوگیری از تشدید خشک شدن این خلیج است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: اکنون برای اجرای لایروبی خلیج گرگان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار قرارداد لایروبی به پیمانکاران (قرارگاه خاتم‌الانبیا ) ابلاغ شده است و این کار هم توسط پیمانکار از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است .

وی گفت: پیش‌بینی که برای پسروی آب دریای خزر و کاهش تراز آب این دریا داریم، ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر کاهش تراز دریا حداقل تا پنج سال آینده خواهیم داشت که وقوع آن برای کانال و جزیره «آشوراده»، سم است .

وی خاطرنشان کرد: به واسطه اینکه خلیج گرگان و دریای خزر، ظرف و مظروف است و هرچه تراز آب دریای خزر کاهش یابد، تراز آب در خلیج گرگان هم کاهش خواهیم داشت.

به گفته الهیاری اکنون ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز در خلیج گرگان مستقر و مشغول ایجاد دایک برای انجام لایروبی کانال «آشوراده» هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار