معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: بودجه شهداری های استان دو هزار و 500 میلیارد تومان است که به با این رقم به جمعیت 2 میلیون نفری استان خدمات میدهند.

2500 میلیارد تومان بودجه شهرداری های استان/ افتتاح 957 طرح با اعتبار 2400 میلیارد تومان در هفته دولت

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحمدرضا سیدالنگی روز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه شهید حسین همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: شهرداری ها را مجاب کرده ایم که برای تامین نیازهای بودجه ای خود به سمت سرمایه گذاری بخش خصوصی بروند تا بتوانند از مزایای آن در جهت توسعه شهرهای استان بهرمند شوند.

وی افزود: تعداد 101 طرح در حوزه شهرداری ها در هفته دولت افتتاح می شود که برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها ۱۶۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال هزینه شده است.

سید النگی گفت: با توجه به اینکه اشتغال در روستاها و ممانعت از مهاجرت آنها یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم است لذا طرحی به عنوان قرارگاه توسعه و پیشرفت در ۱۱۰ روستا با الگوبرداری از ۱۰ روستای موفق اشتغال گلستان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: رفع تنش آبی در 432 روستای استان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان بود که با جدیت پیگیری و به انجام رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: آن اندازه  که در دولت سیزدهم به مساله روستاها و رفع مشکلات آنان توجه شده است در 42 سال گذشته بی نظیر است و دولت مبنا را بر محرومیت زدایی و اشتغال و ماندگاری در روستاها قرار داده است.

وی افزود: تابستان سال گذشته مردم استان شاهد قطعی آب و خاموشی‌های مکرر برق بودند اما از اسفند ماه سال گذشته به ویژه بعد از سفر رییس جمهور به استان و مصوبات توسعه‌ای این حوزه، کمترین قطعی آب و خاموشی برق اتفاق افتاد.

سید النگی بیان کرد: 25 تن قیر نیز برای اجرای طرح نهضت آسفالت به شهرداری های استان داده شده است و چنانچه این طرح در برخی شهرها به کندی صورت گرفته به دلیل کسری بودجه و یا کمبود قیر نبوده بلکه علت آن نداشتن تجهیزات آسفالت بوده که با استفاده از تجهیزات دیگر شهرداری ها مرتفع می شود.

وی افزود: همچنین در این هفته عملیات ساخت ۲۰ پروژه با پیش‌بینی ۶۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار در شهرداری‌های گلستان آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: در حوزه دهیاری‌ها نیز در هفته دولت ۲۳۰ پروژه با ۲۲۵ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۹۴ پروژه با ۱۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

وی افزود: مجموع پروژه‌های عمرانی هفته دولت گلستان هزار و ۲۵۷ پروژه با ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که ۹۷۵ پروژه با ۲۴ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و عملیات ساخت ۲۸۲ پروژه با ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

سید النگی بیان کرد: احیای خلیج گرگان، تله کابین گرگان و طرح گردشگری آشوراده از جمله مهم ترین طرح های دردست اقدام این معاونت است که با ممارست در حال پیگیری آن است .

وی گفت: طرح آب شیرین کن نیز یکی دیگر  از طرح های مهم استان است که مجوز های آن اخذ شده و در حال مذامره با پیمانکار شرکت اجرای طرح هستیم که امید داریم به زودی اجرائی شود.

سید النگی در اداکه بیان کرد: در حوزه پرورش میگو نیز یکی از استان های موفق در این زمینه هستیم به طوری که 6 هزار هکتار از اراضی استان به این فعالیت اقتصادی اختصاص داده شده و به دلیل موفقیتی که کسب شده برخی استان ها برای اجرای طرح و استفاده از دانش اجرای آن به گلستان سفر می کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار