فرماندار گمیشان:

فرماندار گمیشان گفت: 285طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 661 میلیارد و 670 میلیون تومان در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح می شود.

کلنگ زنی و افتتاح 285طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت/بهره برداری از 66 طرح زیر ساختی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، امید سقلی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه خبری شهید حسین همدانی ویژه هفته دولت گلستان اظهار کرد: در سفر سال گذشته رییس جمهور به گلستان ۱۸ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و چهار هزار و ۶۸۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی مصوب شده بود.

وی افزود: 468میلیارد و 310 میلیون تومان برای طرح های اقتصادی گمیشان در سفر ریاست جمهوری دیده شده است.

سقلی گفت: این شهرستان در هفته دولت امسال ۸۰ پروژه زیرساختی دارد که ۶۶ پروژه بهره‌برداری خواهد رسید و عملیات ساخت ۱۴ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث سایت پشتیبان قفس (بندرصیادی) و لایروبی کانال ورودی میگو از جمله طرح های مرتبط با توسعه صنعت شیلات در گمیشان است که این طرح‌ها آب مورد نیاز سایت ۶ هزار هکتاری پرورش میگوی شهرستان را تامین خواهند کرد.

سقلی گفت: برای بهسازی تالاب گمیشان نیز مبلع 400 میلیون دیگر هم از محل سفر  ریاست جمهوری ببه این شهرستان تخصیص داده شده است.

فرماندار گمیشان بیان کرد: برای لایروب کانال ورودی میگو هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و ۸۰ میلیارد برای سایت پشتیبان در نظر گرفته شد که این ۲ پروژه اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال گمیشان مشکلی در رابزه با آب آشامیدنی ندارد، اظهار کرد: سال گذشته اکثر روستاهای این شهرستان در فصل تابستان از مشکل کمبود آب آشامیدنی رنج بردند که با اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم برطرف شدن آن با تخصیص ۲۳۹ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و طی روزهای اخیر به پایان رسید.

سقلی افزود: قطعی برق نیز  یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان در سال گذشته بود که به دلیل گرمای بیش از حد آن ها را کلافه  کرده بود که در راستای حل این مشکل، پست توزیع برق با هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و در ایام هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار