فرماندار کلاله:

فرماندار کلاله گفت: 490 طرح با اعتبار 168 میلیارد و 470 میلیون تومان با اشتغالزایی 428 نفر افتتاح و یا عملیات اجرائی آن آغاز خواهد شد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرائی 490 طرح در هفته دولت/ آغاز عملیات جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با اعتبار 45 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، فرهاد شیبک صبح امروز در قرار گاه خبری شهید همدانی ، اظهار کرد: از تعداد 490 طرح هفته دولت 79 طرح عمرانی با اعتبار 147 میلیارد و 619 میلیون تومان و 393 طرح اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی با اعتبار 20 میلیارد و 860 میلیون تومان است.

وی افزود: از این تعداد طرح در هفته دولت 463 طرح افتتاح و 27 طرح عملیات اجرائی آن آغاز می شود.

شیبک گفت: اغاز عملیات اجرائی جایگاه سوخت فرودگاه کلاله یکی از مهم ترین طرح های هفته دولت است که 45 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بهره برداری از خط انتقال آب از چشمه آق سو به مخزن شهر کلاله با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل رینگ گازرسانی شهرکلاله با ۷.۵ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی با ۱۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان، حفر تجهیز و برق‌رسانی یک حلقه چاه با ۶.۵ میلیارد تومان و بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی سل و مرکز جامع خدمات سلامت شهری ۲ کلاله با ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و اجرای پروژه‌های عمران شهری با ۳ میلیارد تومان اعتبار از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال است.

وی افزود: بهره برداری از خط انتقال آب از چشمه ساران به مخزن کلاله با اعتبار 14 میلیارد تومان یکی دیگر از طرح های هفته دولت است.

شیبک بیان کرد:  برای تکمیل پل‌ها و راه‌ها ۶۰ میلیارد تومان به ویژه در محور کلاله مراوه تپه پیش بینی شد. همچنین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب‌ ۶۴ میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی ۱۳ هکتار زمین را به ناحیه صنعتی دهنه با ۸.۵ میلیارد تومان اضافه کردیم و امسال ۱۲ هکتاردیگر زمین برای توسعه این شهرک خریداری خواهیم کرد.

شیبک بیان کرد: حدود ۱۲ روستا در شهرستان کلاله به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود. پارسال ۲۰ میلیاردتومان برای توسعه آبرسانی روستاها داشتیم وامسال این اعتبارات به ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی رسید.

وی گفت: یکی از طرح‌های اساسی و زیرساختی که زمین آن نهایی شده است احداث نیروگاه ۲۵‌مگاواتی سیکل ترکیبی با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که موافقت آن گرفته شد.

به گفته شیبک کلاله یکی از قطب‌های اقتصادی استان است و جزو شهرستان‌هایی است که ۶۵ درصد جمعیت آن روستایی و ۳۵ درصد آن شهری بوده که از متوسط استانی هم بالاتر است. ۸۲ درصد جمعیت شهرستان در مشاغل مرتبط با کشاورزی فعال هستند. این شهرستان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و قطب غلات و دانه‌های روغنی است و در سال زراعی جاری رتبه اول تولید گندم را داشتیم و بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول در این شهرستان تولید شد. همچنین ۱۶ هزارتن کلزا در این شهرستان تولید شد که بیش از ۴۰ درصد تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده است. وجود ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین که سبب شده در تولید گوشت قرمز نقش مهمی داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار