سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در هفته دولت ۲۵ پروژه شامل سه پروژه از محل منابع دولتی با ۴.۶ میلیارد تومان اعتبار و ۲۲ پروژه بخش خصوصی نیز با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومان در قالب اقامتگاه‌ها و صنایع دستی با ظرفیت اشتغال ۱۰۴ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره برداری از  ۲۵ طرح در هفته دولت/ 110 میلیارد تومان مصوبه سفر برای گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رحمان فرمانی صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: یکی از حوزه هایی که گلستان پیشرو است طرح گردشگری کشاورزی است و در این زمینه پایلوت در کشور هستیم و اولین مجوز هم در گلستان صادر شد. اکنون ۱۹ مزرعه گردشگری داریم و ۲۰ مجوز جدید نیز صادر شده است‌. در حال حاضر  ۱۰۹ متقاضی داریم که علاقه‌مند هستند مزارع خود را در این حوزه فعال کنند.

وی افزود: اشتغال ایجاد شده در گردشگری بیش از ۳ هزار و ۲۳۰ نفر است که به صورت مستقیم در این حوزه فعال هستند اما صنعت گردشگری اشتغال بیشتری دارد.

فرمانی گفت: این اداره کل برای جذب سرمایه گذاران ۵۵ بسته آماده کرده که ۳۰ بسته آن در مناطق نمونه گردشگری است .

وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی امسال 27 هزار و 625  دلار صادرات چمدانی صنایع دستی از استان به ثبت رسیده است. همچنین ۶ میلیارد و ۱۵۰  میلیون تومان فروش صنایع دستی در سه ماهه اول امسال بوده است. در این مدت ۲۲ بازارچه موقت و ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شد. همچنین سال گذشته ۱۹ اثر را برای دریافت مهر اصالت معرفی کردیم.

فرمانی گفت: در حوزه صنایع دستی یکهزار و 144 پروانه را تمدید و صادر کردیم. در حوزه مشاغل خانگی ۱۲۰ مجوز مستقل و ۲ مجوز پشتیبان نیز در این مدت صادر شده است. ۲۶ میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی تسهیلات تبصره ۱۸ داریم جذب شد‌. همچنین ۲۴ دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ۴۷۹ تاسیسات گردشگری با ظرفیت ۱۱ هزار و ۶۰۲ تخت برای اقامت مسافران و گردشگران در استان فراهم است. همچنین ۲ هزار و ۵۲۳ اتاق برای هر شب در هتل‌ها، مهمانپذیر، خانه مسافر و ... در این سال‌ها ایجاد شده است. همچنین ۱۹ هزار و 300 نفر ظرفیت در رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها برای پذیرایی از گردشگران و مسافران فراهم شده است. علاوه براین ۱۳۸ نفر راهنمای گردشگری در استان وجود فعالیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار