مدیرکل شیلات گلستان:

مدیرکل شیلات گلستان از آغاز عملیات برداشت میگو از مزارع مجتمع میگوی گمیشان در شمال غربی این استان خبرداد و پیش‌بینی‌ کرد که امسال ۳ هزار و ۶۰۰ تن از این آبزی برداشت شود.

برداشت میگو در گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24، اسماعیل جباری با اعلام این خبر اظهار کرد: هزار و ۵۴۲ هکتار از مزارع گلستان زیر کشت میگو قرار داشتند که عملیات برداشت در مزارع پیش‌رو امروز آغاز شد .

وی گفت :امسال در ۱۰۰ مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم ۱۷۰ هزار قطعه در هکتار ذخیره سازی شده بود که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بدون هیچ بیماری به سن بهره‌برداری رسید.

جباری ادامه داد: بچه میگوهای مورد نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان امسال با اطمینان کامل از نظر سلامت، از مراکز تکثیر استان‌های جنوبی کشور و مرکز تکثیر بچه میگو محک گمیشان تامین شد.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی صورت گرفته در مجتمع پرورش میگو گمیشان بیان داشت: تاکنون برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت پرورش میگو استان اشتغالزایی شده است.

جباری گفت: بیش از ۸۰ درصد میگوهای برداشت شده پس از عمل‌آوری و بسته‌بندی به کشورهای دیگر صادر می شود.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه تمامی مزارع پرورش میگو امسال تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفتند افزود: در فصل پرورش امسال تمامی مزارع میگوی استان تحت پوشش بیمه قرار داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار