فرماندار شهرستان بندرترکمن:

فرماندار شهرستان ترکمن گفت: با هدف مقابله با ملخ‌های مدیترانه‌ای، رویشگاه‌های ساحلی حاشیه خلیج گرگان پس از هماهنگی با جوامع پیرامونی این زیستگاه طبیعی در غرب گلستان سمپاشی شد.

ملخ‌های مراکشی به سواحل خلیج گرگان رسیدند/آغاز عملیات سمپاشی زیستگاه‌های ساحلی

به گزارش گلستان 24، عبدالغفور غراوی اظهار کرد: عملیات پایش و ردیابی کانون‌های آلودگی از چندماه قبل در مراتع، مزارع و باغ‌های شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به شناسایی کانون فعالیت ملخ‌های مدیترانه‌ای در رویشگاه‌های حاشیه خلیج گرگان در محدوده روستای قره‌سو تا اسکله شهرستان ترکمن اظهار داشت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های متولی انجام و به روستاییان منطقه هشدار داده شد تا از ورود دام‌های خود به این مناطق طی روزهای آینده خودداری کنند.

وی افزود: در صورتی که جمعیت ملخ‌ها در حد زیر مقدار استاندار باشد در حد پایش رصد خواهد شد اما در غیر این صورت اجرای عملیات مبارزه شیمیایی و مدیریت تلفیقی برای جلوگیری از بروز خسارت به مزارع و باغ‌ها در دستورکار قرار خواهد گرفت.

فرماندار ترکمن یادآور شد: کانون‌یابی مناطق آلوده محل تخم‌ریزی ملخ، تشکیل تیم‌هایی مبارزه مجهز به امکانات روز، کانون کوبی به محض مشاهده نخستین پوره‌ها و تامین تجهیزات لازم از مهمترین الزامات مبارزه با این آفت به‌حساب می‌آید.

برخی از علاقه‌مندان به حیات وحش در گلستان نسبت به اجرای عملیات سمپاشی در حاشیه زیستگاه های آبی خلیج گرگان و تلفات احتمالی پرندگان مهاجر ابراز نگرانی کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار