مدیرعامل اتحادیه عشایری گلستان:

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان گفت:با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام به ویژه جامعه عشایری در شرایط خشکسالی مقرر شد امسال دام‌های این قشر با قیمت بیشتر از بازار به صورت تضمینی با هدف تامین گوشت قرمز توسط اداره کل پشتیبانی امور دام گلستان خریداری شود.

دام های عشایر بیشتر از نرخ بازار از آنها خریداری می شود

به گزارش گلستان 24، مهدی شمشادیان اظهار کرد: عشایری که دام سبک زنده خود را با قیمت تضمینی به اداره کل پشتیبانی امور دام استان تحویل دادند می‌تواند تا زمان تامین اعتبار برای پرداخت نقدی، به‌جای بخشی از پول خود کنجاله سویا دریافت کنند. 

وی افزود: با اجرای این طرح از هشتم مرداد تاکنون عشایر گلستان ۶ هزار و ۵۰۰ راس بره نر پرواری به وزن ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم را به قیمت هر کیلوگرم ۸۵۰ هزار ریال به پشتیبانی امور دام استان تحویل دادند که تاکنون پولی بابت فروش خود دریافت نکردند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان قیمت فعلی هرکیلوگرم دام زنده را در بازار ۶۸۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی از قیمت بازار بیشتر است لذا عشایر هم برای جبران بخشی از هزینه‌های خود که به طور تقریبی برای پرواربندی هر کیلوگرم دام زنده یک میلیون و ۱۰۴ هزار ریال تمام می‌شود، دام‌های خود را با این شرایط تحویل دادند.

شمشادیان ادامه داد: اداره کل پشتیبانی امور دام گلستان اعلام کرده به محض تامین اعتبار از طریق مراجع مربوطه پول عشایر پرداخت می‌شود و عشایر در صورت تمایل می‌تواند به عنوان تهاتر بابت دام تحویلی خود از طریق سامانه بازارگاه با نرخ مصوب هر کیلو ۱۷۱ هزار و ۱۰۰ ریال کنجاله سویا به عنوان علوفه دریافت کنند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری گلستان گفت: تاکنون عشایر از تهاتر در تامین علوفه به‌جای پرداخت هزینه نقدی استقبال نکردند و امیدواریم برای افزایش اعتماد جامعه عشایری به نگاه حمایتی دولت، هرچه زودتر زمینه پرداخت بهای دام تحویلی آنان فراهم شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار