استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: تزریق هزار میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی خلیج گرگان سبب پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات رسوب‌برداری از کانال‌های آب‌رسان این پهنه آبی شد.

 تزریق هزار میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی خلیج گرگان

به گزارش گلستان 24، علی‌محمد زنگانه شامگاه سه‌شنبه در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گلستان به خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بین سازمان بنادر به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مجری بسته شده و تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران به این پروژه تخصیص یافت.

استاندار گلستان ادامه داد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیازمند لایروبی است و اجرای این طرح به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دارد که تلاش می‌کنیم انجام آن به دلیل تاثیر فراوان بر آینده گلستان تسریع شود.

وی افزود: گلستان به عنوان پایلوت طرح لایروبی رودخانه‌ها در کشور مطرح شده و در این راستا همه دستگاه ها در گلستان و سایر استان‌ها در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.

زنگانه ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در گلستان و سایر استان‌ها در قالب اقدامی جهادی برای لایروبی رودخانه های استان هزینه خواهد شد.

استاندار گلستان گفت :آب بندان‌های غیرمجاز در بستر گرگان‌رود تخریب خواهد شد چراکه ضمن جلوگیری از برداشت های غیرقانونی و احیای کشاورزی در پایین دست از تشدید بحران سیلاب در آینده پیشگیری می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار