سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان:

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: مصرف روزانه برق در گلستان به حدود یکهزار و سیصد مگاوات رسید.

مصرف برق در گلستان به ۱۳۰۰مگاوات رسید/ ضرورت مدیریت مصرف

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید احمد موسوی، با اعلام این خبر اظهار کرد: بارِ پایه در روز‌های عادی، حداکثر ۴۰۰مگاوات است، اما با توجه به افزایش محسوس دما اکنون به ۱۳۰۰مگاوات رسیده است.

موسوی ادامه داد: با مدیریتی که شد، خوشبختانه خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم، اما در ادامه با توجه به تداوم گرما و اینکه تولید و مصرف ما تراز نیست، برای پایداری برق، مدیریت مصرف، ضروری است.

وی با بیان اینکه نقطه اُمید ما مردم هستند، افزود: ۸۰درصد مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان، مشترکان خانگی هستند که ۷۰درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: به اِزای هر کیلووات مصرفِ کمتر از الگو، ۵۰۰تومان تخفیف شامل حال مشترکان می‌شود.

وی گفت: مشترکان خانگی با مدیریت مصرف، سرویس منظم لوازم برقی، تنظیم وسایل سرمایشی بر روی دمای رفاه (۲۴تا۲۶ درجه) و استفاده نکردن لوازم برقی پرمصرف مانند لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و اُتو در ساعات اوج (۱۲تا۱۷) می‌توانند در پایداری برق کمک کنند.

موسوی افزود: برق چاه‌های کشاورزی نیز اگر روزی ۵ساعت در ساعات اوج مصرف خاموش باشد، رایگان خواهد بود و شهرک‌های صنعتی هم باید هفته‌ای یک روز تعطیل باشند.

وی همچنین اضافه کرد: ادارات نیز مکلف هستند با کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰درصدی در ساعات غیر اداری در این امر مشارکت کنند و در غیر اینصورت برق آن‌ها قطع می‌شود.

گفتنی است، هواشناسی گلستان از تداوم هوای گرم و دمای بالای ۴۰درجه در استان تا اواسط هفته آینده خبر داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار