رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: رای پوشش هر هکتار مرتع در گلستان به حدود ۷۰۰ نهال نیاز است.

پوشش هر هکتار مرتع در گلستان به حدود ۷۰۰ نهال نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، تاج‌قلی فرهنگ‌دوست اظهار کرد: ۵۰۰ هزار نهال مرتعی با هدف مقابله با بیابان‌زدایی از محل اعتبارات سفر استانی دولت سیزدهم به استان در دست تولید است. 

وی افزود: تولید این تعداد نهال به همراه ۱۰۰ هزار نهال مرتعی به صورت مشارکتی با اتحادیه مرتعداران استان در گنبدکاووس، آق قلا و مراوتپه در دست اقدام است که از آذرماه با نخستین بارندگی برای غرس انتقال داده می‌شود.

فرهنگ دوست اضافه کرد: غرس این نهال‌ها که از گونه‌های " اترپیلکس کانی سنس، لنتی فورمیس، هالیموس، آگروپایرون النگاتوم و قره‌داغ " است با مشارکت بیش از ۴۰ تعاونی مرتعداری استان در فصل زمستان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت غرس نهال ها در مراتع شهرستان‌های نوار شمالی گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا است.

فرهنگ دوست بیان کرد: از محل سفر دولت سیزدهم به بخش اصلاح و احیا مراتع و بیابانزایی استان هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در نخستین مرحله ۵۰ میلیارد ریال معادل تخصیص یافت.

به گفته وی طی پنج سال اخیر حدود ۸.۵ میلیون اصله نهال مرتعی برای مقابله با بیابان‌زدایی و افزایش پوشش منطقه و رونق دامپروری در گلستان غرس شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار