نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد بر این که برخی معنای دولت مردمی را به اشتباه انجام همه خواسته‌های مردم می‌دانند گفت: دولت سیزدهم به دنبال کار زیرساختی برای مردم است که نتیجه و اثر برخی از آن‌ها چند سال بعد مشخص می‌شود.

نتیجه کارهای زیرساختی دولت سیزدهم چند سال بعد مشخص می‌شود

به گزارش گلستان 24، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گلستان گفت: در برخی جاها و موارد این استثنا وجود دارد که از نظرات و خواسته‌های مردم استفاده شود، اما این معنای واقعی دولت مردمی نیست.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در گذشته برخی طرح‌های جنگل‌کاری ارائه می‌دادند و دولت بدون توجه به اهلیت آنها، تسهیلات و وام‌ در اختیارشان می‌گذاشت، اما نتیجه کار مشخص نبود در صورتی که دولت خود می‌تواند اقدام به انجام چنین طرح‌هایی کند که ماحصل آن نفع و سوددهی به مردم باشد.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها به ویژه در استان‌های شمالی و از جمله گلستان، نعمت بزرگ الهی است و زمانی که از استان‌های شمالی به سمت کویر و مناطق گرم و خشک می‌رویم قدر و ارزش این مواهب و نعمت‌های الهی برای ما قابل درک خواهد بود.

امام جمعه گرگان افزود: متولیان امر با توجه به بارش‌هایی که در این منطقه داریم برای جلوگیری از سیلاب‌ها و تخریب‌های ناشی از آن لازم است تا در ارتفاعات جنوبی استان اقدام به گسترش و پوشش جنگلی آن نقاط نمایند و بطور جدی برای حفاظت از منابع طبیعی وارد میدان عمل شوند.

وی ادامه داد: در گذشته بارها توصیه و تاکید کرده بودیم که در منطقه گردشگری زیارت برای جلوگیری دست‌اندازی به اراضی و زمین‌های منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به ویژه در مناطق ممنوعه تابلوهای اطلاع‌رسانی نصب شود، اما این کار صورت نگرفت که امروز شاهد وضعیت اسفناک این منطقه بِکر گردشگری در استان هستیم.

وی تصریح کرد: در منطقه شمال گلستان که به گفته مسوولان ۷۰۰ هکتار اراضی داریم که با اجرای طرح‌های جنگل‌کاری می‌توان از آن بهره کافی و لازم به ویژه در حوزه اشتغال و اقتصاد ساکنان آن منطقه را داشت، باید طرح‌های عملی در مقیاس کوچک داده شود و سپس با به نتیجه رسیدن آن طرح‌ها، آن را بسط و گسترش دهیم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: ساکنان مناطق شمالی استان دارای مشکلات عدیده از قبیل بیکاری هستند که نیاز است طرح‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع با کمک و همراهی و همکاری مردم انجام شود تا منافع آن ضمن سرسبز شدن استان، به سود مردم در جهت حل مشکلاتشان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان از مدیرکل منابع طبیعی و همکاران و کارشناسان این حوزه خواست تا سریع‌تر نسبت به سبز کردن مناطق شمالی کارها و برنامه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کنند تا زودتر مشکلات مردم برطرف و در آنان امیدآفرینی ایجاد شود.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی و معضلات بیکاری ساکنان مناطق شمالی استان بدون شک در جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و ایجاد آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند.

امام جمعه گرگان گفت: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها متاسفانه برخی افراد نگاه‌شان به اصطلاح تا نوک بینی است و فقط جلوی پای خود را می‌بینند و به دیگر ابعاد کار و وسعت و نتایج آن در آینده واقف نیستند، در صورتی همین طرح‌ سرسبز کردن مناطق شمال گلستان، در سایر مسائل استان از جمله مشکلات آبی و خاکی و حتی ورود ریزگردها ناشی از خشک شدن تالاب‌های آن مناطق و نیز ورود آن از صحرای "قره‌قوم" کشور ترکمنستان اثر مطلوب و موثر دارد.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب و موثر دولت در گلستان به ویژه در مناطق شمالی آن، اجرای طرح زهکشی اراضی است که بودجه و اعتبارات خوبی به این کار اختصاص داده و نتایج این کار به گفته کشاورزان و ساکنان آن مناطق افزایش محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است، بطوری که به گفته کشاورزان آن مناطق قبل از زهکشی در هر هکتار ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شد و اکنون بعد از اجرای این طرح میزان برداشت به بیش از دو تُن در هکتار رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار