رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور:

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به وجود برخی تنگناهای جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن در تامین سهم آورده اولیه گفت: بخشودگی سهم ۳۰ درصدی برای افراد واقع در دهک‌های پایین و یا قسط‌بندی برای دهک‌های متوسط از جمله راهکارهایی است که دولت می تواند در کنار سایر راهکارهای احصا شده در وزارت راه و شهرسازی به آن توجه کند.

بخشودگی سهم ۳۰ درصدی برای افراد واقع در دهک‌های پایین / ناتوانی متقاضیان نهضت ملی مسکن در پرداخت سهم آورده

به گزارش گلستان 24، سید محمد مرتضوی اظهار کرد:  الگوی مالی فعلی برای طرح نهضت ملی مسکن با دغدغه و چالش های مختلفی مواجه است که یکی از آنها ناتوانی متقاضیان و خانوارهای جامعه هدف در تامین سهم آورده اولیه است.

رییس جامعه انبوه سازان کشور گفت: با توجه به اینکه طیفی از متقاضیان از ناتوانی مالی برای تهیه ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان نقدینگی اولیه رنج می برند؛ پیشنهاد دادیم تا از ظرفیت و منابع اعتباری انبوه سازان برای حل مشکل استفاده شود.

وی گفت: برای حل مشکل تامین مالی متقاضیان، انجمن انبوه سازان مسکن پیشنهادی کتبی به وزارت راه و شهرسازی ارائه داده تا بر اساس یک الگوی جدید، انبوه سازان مسکن تا سقف ۳۰ درصد از منابع مورد نیاز برای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنند.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن افزود: بر اساس این پیشنهاد و در قالب تهاتر، زمین هایی از سوی دولت در اختیار انبوه سازان قرار می گیرد تا بتوانند در آینده با مولدسازی این اراضی ساخت و سازهایی را در این اراضی انجام دهند.

وی گفت: در صورت موافقت دولت با این پیشنهاد علاوه بر اینکه موضوع ناتوانی متقاضیان از نظر تامین آورده اولیه برای پروژه های نهضت ملی مسکن برطرف می شود؛ زمین هایی در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت تا با مولدسازی و احداث واحدهای بیشتر، فضای تولید مسکن در کشور را رقابتی‌تر کنند.

مرتضوی افزود: با پذیرش این پیشنهاد و مشارکت منابع مالی انبوه سازان و سازندگان سهولت و سرعت در در اجرای پروژه ها را شاهد خواهیم بود و کندی و عدم اصول خروجی های مناسب در طرح نهضت ملی مسکن جبران می‌شود.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت : دولت می تواند سهم مشارکت انبوه‌سازان را از متقاضیان مسکن به روش های مختلف باز پس بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار