سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان:

سرپرست اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: از ابتدای امسال گواهی بهداشتی صادرات برای محصولات در حوزه دام، طیور و آبزبان تولیدی و فرآوری شده این استان به ۲۰ کشور از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا صادر و از طریق تجار ارسال شد.

امسال ۲۰ کشور مقصد محصولات دام، طیور و آبزبان تولیدی در گلستان است

به گزارش گلستان 24، علی کاووسی اظهار کرد: گواهی بهداشتی صادرات محصولات حوزه دام، طیور و آبزیان از استان گلستان برای کشورهای عراق، کامبوج، هنگ‌کنگ، قرقیزستان، ویتنام، افغانستان، امارات، سوریه، مکزیک، کانادا، تایوان، سنگاپور، قطر، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، روسیه، چین، مالزی و عمان بوده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی محصولات صادر شده از استان گلستان شامل ۴۳ کیلوگرم خاویار، ۱۹۲ هزار کیلوگرم میگو، ۴۶۹ هزار کیلوگرم آلایش مرغ، یک میلیون و ۹۱۶ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار کیلوگرم پودر گوشت، ۲ میلیون و ۱۱ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان گرمابی (طیور)، بیش از ۵۶۷ هزار و ۶۵۷ کیلوگرم محصولات لبنی، ۵۳ هزار و ۷۶۰ قطعه پولت تخمگذار (جوجه در حال رشد برای تخمگذاری) و یک میلیون و ۲۱۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی است.

استان گلستان واقع در شمال کشور از قطب‌های مهم پرورش دام، طیور و آبزیان کشور است که بیش از ۷۰ هزار بهره‌بردار در حوزه دامپروری این استان فعالیت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار