استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تاکید بر ظرفیت فراوان مناطق روستایی استان برای تولید انواع محصولات گفت: توسعه روستا محور اولویت نخست استان برای پیشرفت است.

اولویت پیشرفت گلستان، توسعه روستامحور است

به گزارش گلستان 24،  علی‌محمد زنگانه از اداره کل دفتر امور روستایی استانداری خواست از روش‌های قابل تعمیم مانند تجربه موفق راهبران اجتماعی در مناطقی مانند وامنان آزادشهر، محمدآباد گرگان و عطاآباد آق قلا برای انتقال تجربه به روستاهای واجد شرایط استفاده کنند.

به گفته وی الگوی قابل تعمیم توسعه در ۱۵ روستای گلستان وجود دارد که این روش میانبر، امکان تحول آفرینی را با کمترین زمان ممکن قابل اجرا خواهد کرد.

استاندار گلستان بر ضرورت شتاب‌بخشیدن به سنددار کردن مسکن روستاییان استان اشاره کرد و افزود: برای این مهم کارگروه ویژه تشکیل شده و وضعیت ۶۰۰ روستای زیر پوشش بنیاد علوی تعیین در حال تعیین تکلیف است.

زنگانه ادامه داد: عملکرد این کارگروه برای شتاب در تعیین تکلیف روستاهای زیرپوشش بنیاد علوی هر سه ماه رصد می شود تا عقب ماندگی نسبت به میانگین کشوری جبران شود.

 

وی همچنین توجه بیشتر به ساخت مسکن محرومان در گلستان را ضروری دانست و گفت: سهمیه نهضت ملی مسکن روستایی استان در سال‌جاری ۷ هزار واحد بود که تاکنون ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شد.

استاندار گلستان همچنین از جذب اعتبار تخصیص قیر به مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال برای ۲۸۸ روستای استان از محل اعتبارات سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبار با اولویت آسفالت معابر هزینه می‌شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار