مدیرکل استاندارد گلستان:

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به نقص فنی و سخت‌افزاری ۳۰ درصد نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع استان، خواستار برطرف کردن این نواقص توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شد.

۳۰ درصد نازل‌های سوخت مایع گلستان خراب است

به گزارش گلستان 24، سیدمهدی حسینی در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس به‌مناسبت ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد به خبرنگاران  اظهار کرد: این نقص‌ها سبب شده تا امکان بررسی فنی آن نباشد با این حال بازرسان ما با نصب برچسب (خارج از خدمت) مانع فعالیت آن نازل می‌شوند ضمن اینکه متولی رفع نواقص سخت افزاری نازل‌های سخت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گلستان است که باید نسبت به رفع آن اقدام نماید.

حسینی، نظارت بر نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع را از وظایف ذاتی استاندارد دانست و اضافه کرد: حداقل سالی ۲ بار به‌منظور جلوگیری از ضرر مصرف کننده و جایگاه دار، توسط کارشناسان استاندارد بر نازل‌ها نظارت می‌شود که در ۶ ماه نخست امسال افزون بر هزار نازل در سطح گلستان مورد بررسی فنی قرار گرفتند و تا ۲ برابر این آمار هم در حال بررسی هستند.

مدیرکل استاندارد گلستان از صدور پروانه کاربرد استاندارد برای ۶۴۰ محصول تولیدی این استان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: ۴۳۰ واحد تولیدی و محصولات آن در گلستان تحت نظارت اداره کل استاندارد قرار دارد.

وی با تبریک روز جهانی استاندارد و برخی برنامه‌های پیش بینی شده هفته استاندارد از جمله همایش سراسری باحضور رییس جمهور روز ۲۴ مهر در تهران و همایش استانی استاندارد روز ۲۸ مهر در گرگان، افزود: رعایت استاندارد برای بهتر زیستن است و همه واحدهای تولیدی مکلف به رعایت آن هستند.

حسینی افزود: در ۶ ماه نخست امسال و خارج از کمیسیون ماده ۴۲ هم تعداد ۱۰ پرونده مربوط به کالاهای فاقد علامت استاندارد یا استاندارد جعلی با حجم بالا مانند "نمک، بستی و زعفران" در گلستان تشکیل و با اعلام جرم شد که با دستور مقام قضایی کالاها جمع آوری و معدوم شدند.

وی نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی را از دیگر وظایف استاندارد دانست و اضافه کرد: از مهر پارسال تا مهر امسال برای ۶۰۰ محصول صادراتی گلستان و ۱۰۰ محصول وارداتی به این استان توسط این اداره کل گواهی انطباق استاندارد صادر شد.

به گفته حسینی، اداره کل گمرکات گلستان تا زمانی که تاییدیه استاندارد یک محصول صادراتی یا وارداتی انجام نشود اجازه صادرات یا واردات کالا را نخواهد داد.

وی به اجرای برخی طرح‌های ویژه از جمله نظارت بر لوازم و تجهیزات شهربازی‌ها و آسانسورهای اماکن عمومی در گلستان توسط کارشناسان استاندارد خبر داد و اظهارداشت: در یک مرحله بررسی ۶۰ وسیله و تجهیزات شهربازی‌های در گلستان تمامی آنها رد شدند که مراتب به شهرداری‌ها برای رفع نواقص و دادستان‌ها برای اطلاع و پیگیری اعلام شد.

مدیرکل استاندار گلستان همچنین گفت که در بررسی ۱۱۴ دستگاه آسانسور متعلق به اماکن عمومی این استان مشخص شد ۴۰ درصد آنها فاقد انطباق با استاندارد هستند که تذکرات و اخطارهای لازم به متولیان داده شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار