مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: در استان گلستان ۱۴۴ کیلومتر خط ریلی وجود دارد که از سال ۱۳۹۳، گرگان به راه آهن کشور ترکمنستان و قزاقستان و چین از طریق اینچه‌برون برای جابجایی کالا متصل شده و ترانزیت کالا از طریق اینچه‌برون هم از ابتدای امسال با تقویت دیپلماسی دولت سیزدهم شدت گرفته است.

وجود  ۱۴۴ کیلومتر خط ریلی در گلستان/استقبال مردم از مسافرت با قطار

به گزارش گلستان 24، محسن اعتماد اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲۶۷ هزار و ۱۹۶ نفر در این استان برای مسافرت‌های برون شهری خود از قطار استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۸۷ درصد رشد برخوردار است.

علاوه بر این استقبال اهالی استان گلستان برای استفاده از قطار در جابجایی در این بازه زمانی نسبت به آمار سال قبل که ۱۸۴ هزار نفر بود، بیش از ۳۱ درصد افزایش دارد.

وی تغییر نیافتن قیمت بلیت قطار از سوی شرکت و نداشتن تاخیر حرکت قطار از مبدا و توجه به سرمایه‌گذاری زیرساخت ریلی استان طی دو سال اخیر را از دلایل اصلی انتخاب اهالی استان گلستان از قطار برای جابجایی برشمرد و گفت: اکنون قطار مسافری از گرگان به تهران و بالعکس و همچنین به صورت ریل‌باکس در مسیر گرگان  - پل سفید ( سوادکوه ) در مازندران و بالعکس فعال است.

به گفته وی در استان گلستان ۱۴۴ کیلومتر خط ریلی وجود دارد که از سال ۱۳۹۳، گرگان به راه آهن کشور ترکمنستان و قزاقستان و چین از طریق اینچه‌برون گنبدکاووس برای جابجایی کالا متصل شده و ترانزیت کالا از طریق اینچه‌برون هم از ابتدای امسال با تقویت دیپلماسی دولت سیزدهم شدت گرفته است.

اعتماد پیگیری راه‌اندازی ریل باکس در مسیر گرگان  - آکتائو قزاقستان (مسیر اینچه‌برون) را از دیگر برنامه این اداره کل در آینده برشمرد و افزود: برای عملیاتی شدن این طرح، سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار