معاون استاندار گلستان :

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت:وجود ظرفیت لجستیک ریلی و امکان بالای تجارت و بازرگانی با کشورهای همسایه، باید گلستان را در مسیر رونق بیشتر قرار دهد اما در گذشته از آن به خوبی استفاده نشد.

وجود ظرفیت لجستیک ریلی گلستان را در مسیر رونق بیشتر قرار می دهد

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد دهنوی امروز در همایش بزرگداشت هفته ملی استاندارد در گرگان اظهار کرد: نشست‌ مقامات ارشد ایران با روسای جمهور کشورهای شرق دریای خزر نشان‌دهنده چشم‌انداز ایران برای توسعه تجارت از این منطقه است که تلاش می کنیم سهم گلستان را از این موقعیت تا حد امکان افزایش دهیم.

خط آهن بین‌المللی شرق دریای خزر به طول ۹۲۶ کیلومتر است که سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران را به هم وصل می‌کند و ۸۰ کیلومتر از آن در خاک ایران است.

وی بیان کرد: وجود ظرفیت لجستیک ریلی و امکان بالای تجارت و بازرگانی با کشورهای همسایه، باید گلستان را در مسیر رونق بیشتر قرار دهد اما در گذشته از آن به خوبی استفاده نشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: گلستان در راستای فعالیت‌های منطقه‌ای و ارتباط با کشورهای اوراسیا، آمادگی دارد تا میزبان اجلاس ریسکام (موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه‌شناسی) باشد.

دهنوی همچنین تاکید کرد: باید زیرساخت‌های آزمایشگاهی استاندارد گلستان برای توسعه امورات و ماموریت‌های سازمانی افزایش یابد.

وی گفت: خانواده استاندارد در گلستان، دارای بدنه فنی و تخصصی است و تلاش دارد با کاهش هزینه‌های جبران خسارت و درمان، این هزینه‌ها را به سمت پیشگیری سوق دهد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات سازمان استاندارد مربوط به کمبود نیروی انسانی متخصص است که پیشنهاد می‌شود در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای رشته تحصیلی بازرسی و نظارت کیفیت ایجاد شود و گلستان به عنوان پایلوت آمادگی خود را برای ایجاد این رشته اعلام می‌کند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد گلستان هم گفت: در یک سال گذشته هشت پروانه حلال محصول کشاورزی در استان صادر شد.

سیدمهدی حسینی اظهارداشت: در دولت سیزدهم شاهد آغاز دوره تحولی در سازمان ملی استاندارد هستیم که یکی از آن‌ها اجرایی شدن استاندارد خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در صدور مجوزهای استاندارد کالا و خدمات سرعت بیشتری داشته باشیم که در این حوزه بحث صادرات و واردات کالا بیشتر مورد تاکید است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد گلستان گفت: بخشی از خدمات استاندارد مربوط به حوزه‌های آموزش و پرورش، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده که امورات لازم در این حوزه را در قالب تفاهم‌نامه همکاری در حال اجرا هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در استانداردسازی کشور نباید از کشورهای دیگر تقلید کنیم، بلکه خود باید در این حوزه مولد باشیم، زیرا فلسفه ایجاد این سازمان احساس مسوولیت نسبت به حقوق خود و دیگران است که در اسلام بر آن تاکید شده است.

غلامرضا منتظری اظهارداشت: اگر آگاه بودن و احساس مسوولیت داشتن نسبت به حقوق خود و دیگران در جامعه نهادینه شود، بدون شک کار پرسنل استاندارد سبک‌تر خواهد شد.

منتظری افزود: ضعف احساس مسوولیت از سوی تولید کننده و ارائه دهنده خدمات باعث شده تا نظارت مستمر باشد و شاه بیت حوزه استاندارد، کیفیت محوری است.

وی بیان کرد: اگر کاری در جامعه انجام می‌دهید که حتی اثری هم نداشته باشد، نباید آن کار را با سهل‌انگاری و بی‌کیفیت انجام دهیم، زیرا استاندارد سبب کاهش هزینه‌ها، پیشگیری از استرس و اضطراب و نیز ایجاد امیدآفرینی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار