رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان از اختصاص سهمیه بازسازی ۲۸۲ کمباین‌ از محل اعتبارات طرح جهش تولید در دیمزارها خبر داد و از کمباین‌داران خواست برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

۲۸۲ دستگاه کمباین فرسوده گلستان نوسازی می‌شود

به گزارش گلستان 24، مریم برزنونی اظهار داشت: از مجموع ۱۵ هزار دستگاه کمباین فعال کشور ۲ هزار و ۸۹۷ دستگاه برای برداشت غلات، دانه‌های روغنی و سایر محصولات در اختیار کشاورزان گلستان قرار دارد که در زمان برداشت محصول در ۱۴ استان دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بازسازی کمباین‌ها با توجه به فعالیت مستمر آنها از محل اعتبات استانی با پرداخت تسهیلات کم بهره سال‌های قبل انجام می‌شد اما به دلیل محدودیت منابع سطح پوشش کم بود.

وی افزود: با موافقت وزارت جهاد کشاورزی اعتبار بازسازی کمباین‌ها در ۲۱ استان از جمله گلستان از محل اعتبارات جهش تولید دیمزارها تامین و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بانک ملی تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد تا سقف یک میلیارد ریال با بازپرداخت پنج ساله اعطا می‌شود.

برزنونی بیشترین سهمیه بازسازی کمباین‌ها در کشور را مربوط به گلستان دانست و بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود را برای افزایش سهمیه استانی از محل سایر منابع اعتباری انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار