رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان از بلاتکلیفی سهمیه سوخت بیش از ۲ هزار ادوات کشاورزی بدون پلاک در استان خبر داد.

بلاتکلیفی سهمیه سوخت بیش از ۲ هزار ادوات کشاورزی بدون پلاک در گلستان

به گزارش گلستان 24، مریم برزنونی گفت: در استان گلستان ۴۰ هزار ماشین در بخش کشاورزی استان فعال هستند که از این آمار بیش از ۲ هزار ماشین به دلیل نداشتن پلاک با مشکل دریافت سوخت مواجه اند.

به گفته برزنونی مشکلاتی نظیر مشخص نبودن وارد کننده ماشین آلات بخش کشاورزی در گذشته از گمرک و تعطیل شدن برخی از کارخانه های تولید کننده این ادوات علت به تاخیر افتادن پلاک گذاری این ماشین آلات است.

او افزود: در حال حاضر اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات دارندگان ماشین آلات بخش کشاورزی بدون پلاک از طریق گمرک و سامانه ستاد مقابله با قاچاق کالا در حال پیگیری است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: هر سال با احراز فعالیت ادوات کشاورزی فعال و با توجه به میانگین میزان سطح کشت ۵ ساله محصولات باغی و زراعی برآورد میزان سوخت برای ادوات بخش کشاورزی تعیین و به شرکت نفت اعلام می‌شود.

برزنونی گفت: برآورد انجام شده برای امسال ۱۶۷ میلیون لیتر بوده که به صورت فصلی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: متقاضیان فرآورده‌های نفتی بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به آدرس http://NewTejaratAsan.niopdc.ir نسبت به ثبت نام و ارسال درخواست سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار