معاون وزیر صمت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در شهرک صنعتی گنبدکاووس ۶۵ هکتار برای توسعه در نظر گرفته شد و ۴۰ میلیارد تومان تامین برای زیرساخت ها و توسعه این شهرک هزینه خواهد شد.

هزینه 40 میلیارد تومانی برای توسعه و  زیرساخت های شهر صنعتی گنبد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی رسولیان روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه ۶۵ هکتاری شهرک صنعتی گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان امسال زیرساخت‌های اولیه و اصلی این شهرک تکمیل و آماده بهره‌برداری باشد.

وی افزود: از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید. 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ویژه در استان‌های شمالی را در اولویت دانست و گفت:

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال اجراست و امسال نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده و یا در حال انجام است.

وی افزود: در سفر استانی رییس جمهور منابع خوبی برای تامین برق و تصفیه خانه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان اختصاص یافت

وی افزود: افرادی که زمین دریافت کردند اما فرایند ساخت و ساز و بهره برداری از واحد صنعتی را با جدیت دنبال نمی‌کنند باید به مسیر ایجاد واحدهای تولیدی هدایت شوند و اگر قصدی جز این داشته باشند، با کمک دستگاه قضایی و مسوولان استانی این زمین ها به متقاضیان دیگر واگذار خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار از این زمین‌ها در کشور در مرحله فسخ و بازپس‌گیری قرار دارد و در ۶ ماهه اول امسال هم حدود ۴۰۰ هکتار از طریق دستگاه قضایی و تفاهم پس گرفته شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم در حاشیه بازدید معاون وزیر از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: هم‌اکنون در شهرک ۱۰۰ هکتاری گنبدکاووس ۹۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی دیگر هم مراحل ساخت را انجام می‌دهند.

رضا شهمرادی افزود: از مجموع ۹۶ واحد تولیدی شهرک صنعتی گنبدکاووس ۷۶ واحد فعال و ۲۰ واحد غیرفعال هستند ضمن اینکه در واحدهای فعال این شهرک افزون بر هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم کار می‌کنند.

وی همچنین از طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی گنبدکاووس خبر داد و گفت: هم اکنون‌ عملیات اجرایی فراهم کردن زیرساخت ها شامل خیابان کشی، تامین آب و برق فاز نخست این طرح به مساحت ۶۵ هکتار توسط پیمانکاران در حال انجام است.

شهمرادی اضافه‌ کرد: مراحل اداری تحویل ۳۵ هکتار باقیمانده طرح توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس نیز درحال انجام است.

وی درخصوص طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس هم گفت: مطالعات این طرح انجام شده و برای تایید نهایی به شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ارسال شد.

شهمرادی ادامه داد: برخی تجهیزات مورد نیاز طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گنبدکاووس پیش از این از محل اعتبارات سفر اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان خریداری شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار