رییس‌جمهور دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ادعاهایی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد و گفت: حوثی‌ها نمایندگان ایران هستند و دستورات آنها را انجام می‌دهند.

ادعای‌مضحک رییس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران

  به گزارش گلستان24؛عبد ربه منصور هادی رییس‌جمهور دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با روزنامه القدس العربی مدعی شد که حوثی‌ها بر این باورند که با حکم الهی سلطنت حق آنان است.

وی هم‌چنین مدعی شد که حوثی‌ها با ایران در ارتباط هستند و دستورات ایران را انجام می‌دهند.

منصور هادی در ادامه مدعی شد که ما به خوبی خطر ایران را درک می‌کنیم و من در سال 2012 به برادران‌مان در عربستان گفتم که ایران خواستار موفقیت و گفت‌وگوی دیپلماتیک در ریاض برای حل مسالمت‌آمیز مشکل یمن نیست. 

رییس‌جمهور دولت مستعفی یمن در اظهاراتی مضحک مدعی شد که ایران خواستار جنگ است تا بتواند دو چیز را به دست بیاورد ؛ یکی این‌که یمن را گذرگاهی برای بر هم زدن امنیت و ثبات عربستان سازد و بر مکه و مدینه که یک هدف استراتژیک برای ایران است سیطره یابد و دومی سیطره بر باب‌المندب است زیرا اگر بتواند بر باب‌المندب سیطره یابد دیگر نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و از طریق باب‌المندب کشتیرانی را تهدید می‌کند.

منصور مدعی شده در پی اظهارات وی که در دیدار با ملک عبدالله مطرح کرده است،‌ عبدالله نیز در پاسخ رو به سعود الفیصل کرده و گفته است: این همان چیزی است که از 20 سال پیش به شما گفتم.

وی همچنین گفته است: اروپا خواستار راه‌حل سیاسی در یمن است اما دولت آمریکا می‌خواهد از طریق راه‌حل نظامی منافع ایران در یمن را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار