مدیرکل گمرکات گلستان:

مدیرکل گمرکات گلستان درآمد وصولی گمرکات گلستان از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال را افزون بر ۹۱۷ میلیارد ریال اعلام کرد که ۱۲۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

بیش از 917 میلیارد ریال درآمد وصولی گمرکات گلستان از ابتدای سال تا آخر مهرماه

به گزارش گلستان 24، سیدابراهیم حسینی  اظهار کرد که از اول فروردین تا پایان مهر امسال افزون بر ۲۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان شمالی به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۹۱ هزار و ۶۲ دلار صادر شد که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۴ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۳۵ درصد بیشتر شد. 

وی افزود: "پلی استایرن، پنیر، یُد، انواع لوله آهنی و پروفیلی، خرما، تخته فشرده، مفتول مسی، سازه فلزی و رب گوجه فرنگی" به ترتیب ۱۰ کالاهای عمده صادراتی گلستان طی هفت ماه امسال بود که به ۳۲ کشور جهان صادر شد.

وی گفت: ترکمنستان، عراق، قزاقستان، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه و لهستان به ترتیب ۱۰ کشور نخست مقصد کالاهای صارداتی این استان بود.

وی با اشاره به حجم واردات گمرکات گلستان در هفت ماه گذشته، افزود: در این مدت افزون بر ۱۱ هزار و ۸۴۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۹۷۹ دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۱۸ درصد بیشتر و به لحاظ ارزش دلاری ۲۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

حسینی، روغن خام سویا، انواع پارچه جین و متقال، دیزل ژنراتور، فوتس اویل و لنتر پنبه را از عمده کالاهای وارداتی به گلستان از اول فروردین تا پایان مهرماه امسال برشمرد و اضافه کرد: این کالاها به ترتیب از ۱۵ کشور "ترکمنستان، چین، ترکیه، انگلستان، هند، امارات، قزاقستان، ویتنام، تاجیکستان، ایتالیا، دانمارک، آلمان، ازبکستان، عراق و اسپانیا" وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین حجم کالای ترانزیت خارجی از گمرکات استان در هفت ماه گذشته را افزون بر ۲۰ هزار و ۲۵۸ تن به ارزش تقریبی ۲۳ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ترانزیت این مقدار کالا به لحاظ وزنی ۴۶۷ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۶ هزار و ۴۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار