معاون فرماندار گرگان:

معاون عمرانی فرماندار گرگان گفت: با ایمن‌سازی دوربرگردان سه راهی امیرآباد، قطعه اول از کمربندی گرگان، از سه راهی امیرآباد تا سرخنکلاته مورد بهره برداری کامل قرار می‌گیرد.

ایمن‌سازی دوربرگردان سه‌راهی امیرآباد/ قطعه اول کمربندی گرگان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان 24، حجت یزدوئی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مربوط به ایمنی ترافیکی ناشی از اجرای پروژه‌های زیرساختی به ویژه اجرای طرح فاضلاب و آبرسانی به شهر گرگان و تسریع در پروژه‌های فوق از سوی دستگاه‌های متولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون عمرانی فرماندار گرگان با اشاره به اجرا و تأیید پروژه جمع‌آوری فاضلاب و برخی محدودیت‌های ترافیکی در خیابان ولیعصر (عج) گفت: با برنامه ریزی انجام شده، شرکت آب و فاضلاب با حداکثر امکانات و سرعت در حال انجام پروژه است و براساس برنامه زمانبندی پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مهندس یزدوئی درباره ساماندهی دستفروشان نیز بیان کرد: یکی از مشکلات ترافیکی در شهرستان گرگان استقرار دستفروشان در حاشیه معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری است که در ستاد ساماندهی مشاغل مزاحم شهرستان، پیشنهاد ایجاد سازمان میادین میوه و تره بار شهر گرگان مطرح و قرار شد تا شهرداری پیشنهادات خود را در این موضوع به شورا ارائه دهد تا این مراکز در محلات شهر ایجاد شود. با ایجاد این مراکز شهروندان می‌توانند با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین مسافت، نیازهای خود را تأمین کنند و مشکلات ترافیکی نیز کمتر خواهد شد.

وی بر لزوم تأییدیه شورای ترافیک شهرستان برای ایجاد برخی از واحدهای صنفی در شهر گرگان گفت: برخی از مشاغل مانند نمایشگاه‌ها و خدمات خودرویی، بار ترافیکی را افزایش داده است و در این جلسه پیشنهاد شد برای صدور مجوزهای این کسب و کارها الزامات ترافیکی طرح و بررسی شود.

مهندس یزدوئی با اشاره به مشکلات ترافیکی که فعالیت برخی مدارس در سطح شهر گرگان ایجاد کرده است، اضافه کرد: ایجاد مدارس جدید منوط به مصوبه شورای ترافیک شهرستان شده است و همچنین هرگونه جابه جایی و یا استقرار مدارس نیاز به تأییدیه این شورا دارد و هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش در خصوص برخی مشکلات ناشی از مدارس نیز صورت گرفته است.

وی درباره آخرین وضعیت کمربندی گرگان هم توضیح داد: این پروژه بخشی از بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد بوده که در دو قطعه طراحی شده است. قطعه اول این پروژه به طول 15.5 کیلومتر، بیشتر از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در جلسه امروز شورای ترافیک شهرستان مقرر شد تا با ایمن‌سازی دوربرگردان سه راهی امیرآباد، قطعه اول از این محور از سه راهی امیرآباد تا سرخنکلاته مورد بهره برداری کامل قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار