معاون راه و شهرسازی گلستان:

معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: دستگاه های دولتی در گلستان نه تنها در زمینه واگذاری زمین همکاری نکردند، بلکه مقاومت هم کرده اند.

برای واگذاری اراضی مازاد دولتی در گلستان خوداظهاری نداشتیم

به گزارش گلستان 24، جمشید شعبانیان  اظهارکرد: تاکنون ۳۲۳ هکتار زمین برای طرح ملی مسکن در گلستان تأمین شده است.

معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: از این میزان ۶۹ هکتار زمین متعلق به دستگاه‌های اجرایی بوده که برای ۶۳ هکتار آن سند صادر شده است.

وی بیان کرد: عمده این زمین‌ها متعلق به جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات بوده و تاکنون هیچ دستگاهی خوداظهاری نداشته است.

شعبانیان اضافه کرد: اراضی توسط فرمانداری‌ها و اداره ثبت شناسایی شده و دستگاه‌ها نه تنها در زمین واگذاری زمین همکاری نکردند، بلکه مقاومت هم کرده‌اند.

وی با اشاره به واگذاری زمین توسط دستگاه‌های حاکمیتی هم گفت: بنیاد مستضعفان هم تاکنون ۳۳ هکتار زمین در کلاله، گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا به اجرای این طرح اختصاص داده و واگذاری زمین در آزادشهر و فاضل آباد هم در دست بررسی است.

طبق گفته معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، ۱۲ هکتار زمین هم توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سجوال، کرند، تاتار و فراغی معرفی شده است.

وی متذکر شد: ساخت سالیانه ۱۵ هزار واحد بر عهده گلستان در طرح ملی مسکن بوده که برای ۲۷ هزار واحد آن تاکنون زمین تأمین شده است و این میزان نیاز سال اول و بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز سال دوم را برآورده می‌کند.

شعبانیان گفت: در شهرهای مینودشت، رامیان، بندرگز، آزادشهر و در شهرهای تازه تأسیس مانند مزرعه، سنگدوین، فاضل آباد و سرخنکلانه کمبود زمین داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار