مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به تعهد ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال جاری گفت: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ شغل در استان ایجاد شده که درصورت همکاری بیشتر بانک‌ها برای پرداخت وام، همه سهمیه اشتغال تا پایان امسال محقق خواهد شد.

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در سال جاری/افزایش 3 برابری تسهیلات اشتغالزایی

به گزارش گلستان 24، عیسی بابایی اظهار داشت: کمیته امداد در راستای تعهد ایجاد سالانه یک میلیون شغل توسط دولت سیزدهم، ایجاد ۵۰۰ هزار شغل را در کشور برعهده گرفته که ۱۳ هزار شغل سهم این نهاد در استان گلستان است.

وی افزود: برای تحقق تعهد اشتغال گلستان درسال جاری سهم تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد استان با سه برابر افزایش به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

بابایی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال علاوه بر مددجویان و اعضای درجه یک خانواده آنها، به افراد جویای شغل دهک‌های اول تا پنجم نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان بابیان اینکه پرونده‌ متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال آماده ارسال به بانک‌های عامل است، گفت: برخی بانک‌های عامل در پرداخت وام‌های ابلاغی (اخذ وثیقه) سخت گیری می‌کنند که درصورت همکاری بیشتر آنها کل تعهد اشتغال کمیته امداد در سال جاری ظرف چند ماه محقق خواهد شد.

بابایی افزود: رویکرد کمیته امداد در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی علاوه بر شغل‌های انفرادی (خدماتی و بازرگانی) توجه و حمایت از ایجاد زنجیره‌ تولید از جمله "زنبورداری، پرورش شتر، گیاهان دارویی و نوغانداری" با توجه به ظرفیت های موجود در مناطق روستایی این استان است.

وی اضافه کرد: این نهاد همچنین از ابتدای امسال ساخت هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محرومان را آغاز کرده که تاکنون ۳۵۰ واحد آن تحویل متقاضیان شده و بقیه نیز تا پایان امسال واگذار خواهد شد.

بابایی، جمعیت مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گلستان را ۸۵ هزار خانوار اعلام کرد و گفت که این نهاد انقلابی افزون بر ۵۰ خدمت به افراد زیرپوشش و سایر نیازمندان ارائه می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار